måndag, november 28, 2016

Jag kom på igår när jag skulle sova att Mollie har pricktest för allergier imorgon, så helt blank är inte veckan. Tur jag kom på det så vi inte behövde boka om igen, det tar lång tid att få en tid där. Ska bli spännande och se om något av detta ger utslag då blodprovet dem tog inte gav utslag för allergi. Vore ju jättebra om hon inte hade allergier, men hon har ju reagerat flera gånger på nötter så vore ju konstigt om hon inte hade ens lite känslighet mot det.

Idag har Pelle och jag varit och lämnat husbilen, vägen till storagen är så himla vacker, jag älskar hösten här speciellt vackra dagar som idag. Det är vackra färger överallt och Nalle puh skogarna växer täta!
Vi fick satt in torrbollar och fixat lite annat bra i husbilen innan vi lämnade och åkte hem, så ifall det inte blir fler turer i år så är husbilen iaf redo för vintern.

Sen vi kom hem så har jag städat huset, hundhår och bananflugor driver mig till vansinne och det går ju inte att utrota något av det... Grr! Jag har också gått igenom de leveranser vi fått sen vår black friday shopping, det blir flera bra julklappar där! Jag har dessutom shoppat mer, men inget roligt utan bara strumpbyxor till Mollan som hon behöver till skolan, dem går sönder på löpande band... Vet inte hur engelska skolan har tänkt när dem gjort skoluniformerna. Jag menar korta klänningar/kjolar och öppna ballerina skor till små tjejer som leker, klättrar och ramlar året runt. Jo Mollie har även skolbyxor och stängda gympa skor men några av dem andra tjejerna frågar gång på gång varför hon har pojkkläder... Skorna ger jag mig inte på, det blir för blött och kallt denna årstid med ballerinaskor men vill hon klänning ibland så får hon ha det, men som sagt, det går åt många par strumpbyxor...



Inga kommentarer: