torsdag, november 10, 2016

För många olyckor nu!

Lite läskigt är det, det finns så många idioter på vägarna... Den senaste veckan har flera i min närhet varit med om bilolyckor pga idioter och vet ni, i förra veckan så blev vi påkörda bakifrån. Jo det är sant, en bil framför oss skulle svänga höger över vägen så vi fick stanna, bilen bakom var inte lika uppmärksam och körde in i oss bakifrån. Det var ingen fara, vi mår bra allihopa och vår bil fick bara en lite buckla bak på kofångaren. Men gud så irriterande, vi hade haft vår nya bil i några veckor och så händer detta! I den gamla bilen hade vi inte brytt oss men nu väntar vi på tid för reparationer via försäkringsbolaget, var ju inte vårt fel så det får ju han som körde på oss stå för, eller hans försäkringsbolag iaf. Men det kostar ju i tid för oss, tid vi hellre hade lagt på något annat! Hur som helst så var vår lilla olycka ingen big deal i jämförelse med de olyckor som många andra råkar ut för, nu har dem jag känner haft änglavakt och klarat sig utan skador men så många andra människor blir allvarligt skadade eller dör pga folk inte kan tänka längre än nästan räcker. Jag önskar att man kunde prioritera säkerhet framför annat, det är onödigt att gena på smala vägar, speciellt när det är snö som det är i Sverige nu. Det var så jag hamnade i diket i snön den där dagen för ca 6-7 år sen, hon jag mötte kunde inte hålla sig på sin sida vägen och plötsligt gled jag ner i diket pga svaga snökanter. Det var ju ingen fara då heller för mig, men helt onödigt!
Så tänker er för både en och två gånger när ni är ute och kör!

en vanlig skylt här i england

Inga kommentarer: