måndag, november 21, 2016

Jodå vi fick ihop det!

Om någon undrar så fick vi ihop dagen, jag gick upp med barnen i ottan och gick i lugn takt till busstationen där vi tog bussen till skolan. Vi kom i tid och Jamie hann med på sin lilla utflykt. Eller egentligen så var han på en utbildning, han ingår i skolans sports crew och dem är ansvariga för att hålla koll på sportutrustningen men också senare tror jag för att hålla i lite lekar och så med de yngre barnen. Han kom hem väldigt glad idag, han hade fått en t-shirt som nog hade suttit bättre på Pelle, ett tidtagarur och ett diplom där det stod att han klarat sin träning och nu var en fullvärdig medlem av sin skolas sports crew. Det är något som Surrey håller i som är typ vår län/landskap så det var massa andra barn från andra skolor där också.
Hur som helst så kom Jamie iväg och vi andra fick vänta snällt tills skolan öppnade för resten av barnen, droppade av Ale xoch gick vidare för att vänta med Mollie tills hennes fröken släppte in henne. Sedan började min väntan på bussen hem, sprang på Nadine som hade bråttom iväg på väg till busshållplatsen. Några minuter innan bussen skulle komma så ringer Nadine, hon hade fastnat med någon annan och var ändå sen så hon erbjöd sig att kör hem mig. Hon är guld, det var hon som körde barnen både på morgonen och eftermiddagen i fredags!

Sedan hade vi tur och fick hem vår lagade bil klockan två så att Pelle kunde köra och hämta barnen igen. Snacka bra service på den försäkringen, dem hämtade bilen och levererade tillbaka den lagad och tvättad! Den är dyr försäkringen, men i sådana här lägen så är det ju värt det! Vi hade också kunnat få en hyrbil under tiden men trodde ju inte att det skulle behövas, och förutom i morse så har vi ju inte behövt det. 
Nå Pelle var piggare idag så han vågade köra, vi var även ute på ett par ärenden o åt lite lunch. Killarna ska på övernattning med scouterna (inomhus) på fredag och behövde liggunderlag så vi fick köpa det, plus att yoghurten var slut och jag behövde hämta ut ett paket på posten.

Fredag kommer också bli en busy day, förstår inte hur allt hinner hamna på samma dag.. Men hade jag varit frisk hade det inte varit en sån big deal men med benet i skenan och ingen bilkörning så blir det lite mer omständigt. Först så ska barnen till skolan och då på morgonen har Alex klass assembly, Pelle ska iväg och hämta husbilen och sedan köra iväg den på service så jag får lov att gå på assemblyn. Något jag förvisso tycker ska bli roligt, men sen får det bli buss hem för mig. Vidare sen ska jag på sjukgymnastik och eftersom Pelle är iväg så får det bli buss igen. Har väl aldrig behövt åka så mycket buss tidigare sen jag tog körkort ;) Fast nä nu ljuger jag, vi åkte mycket buss i Gibraltar.
Sen är det hem och fixa middag för på kvällen ska killarna iväg på den övernattningen. Så efter att ha inget o göra så blir det fullt ös igen. 

Till helgen så är det första advent, vi hade tänkt dra till Ikea för o fixa lite julmust, glögg och pepparkakor men på lördag är Mollie bjuden på kalas så det får bli på söndag isf. Får se hur många andra svenska vi springer på då... Måste hinna få upp våra ljusstakar också, tänk att det redan är jul igen... Det var ju precis sommar?! Nej nu får jag sluta svamla, vi hörs!



I väntan på bussen

Inga kommentarer: