tisdag, maj 31, 2016

böcker och stolar

Denna veckan har barnen lov, half term, deras sommarlov börjar inte förrän i mitten på juli... Men nu har vi en vecka iaf, Pelle jobbar förstås men jag är ledig från mitt jobb.
Vi hade inga stora planer idag, jag hade tänkt städa och jag har väl egentligen fått en del gjort som tvätt, bytt lakan och undan-plockning men nån damning, dammsugning och skurning har inte blivit av. Efter lunch körde jag hem Alex till Oscar, fick en utskällning av grannen ang husbilen (helt oprovocerad), var ute med Lucy och sedan tog jag med mig Mollie och Jamie till biblioteket. Vi skaffade lånekort och barnen fick välja några böcker var, tom jag hittade en att låna :) Jamie började läsa redan i centrum och fastnade helt i sin bok, det är så himla roligt att han njuter av att läsa precis som jag och Pelle! Vi kollade även lite stolar till husbilen men det blev inga där. Pelle och jag drog till morrisons ikväll istället och hittade bord med stolar för 40 pund, så blev två sådana set. Borden och några av stolarna blir kvar här hemma men fem stolar åker med i husbilen :) Blev även en grill till husbilen, lite utomhusleksaker, en ugnsform att ha hemma och annat smått o gott.


Lilla boklusen!

Testar stolar

fika med mina fina

bord och stolar + parasoll

Inga kommentarer: