torsdag, juni 02, 2016

Lekland och museum

Det här lovet har jag försökt göra roliga saker med barnen istället för att vi bara blir sittande framför varsin dumburk. Igår var vi på ett lekland tillsammans med Thomi och Artemis, en aktivitet som passade bättre med regnvädret än att turista i Guildford som vi hade tänkt ursprungligen. Men alla var nöjda ändå, barnen antagligen nöjdare med detta än Guildford :)

Idag tog jag med mig ungarna in till London och gick på museum. Men eftersom Jamie efterfrågade en tur till Themsen så gick vi över till Embankment istället för att ta flera olika tunnelbanor, på väg från Waterloo så passerade vi London eye och skådade Big ben från bron. Men en tunnelbanetur blev det för att slippa för trötta barn. Det är väldigt enkelt att hitta från tunnelbanan till museumet då dem har underground tunnlar hela vägen till ett gäng museum från den stationen vi gick av. Vi gick till Natural history museum, ett ställe som vi varit på förut men inte hunnit klart då det är gigantiskt! Idag så betade vi av dinosaurierna, fåglar, stenar och mineraler, rymden och planeterna och jordens utveckling genom åren. Väldigt intressant det mesta, även fast stenar och mineraler inte direkt är min grej. Jamie däremot är jätteintresserad av detta och är väldigt påläst! Alex och Mollie var helt klart mest imponerade av dinosaurierna, vilket jag förstår! Vi hade en bra dag och efter idag är jag inte lika oroad över att åka ensam med barnen till London. Barnen sköter sig superbra och det är enkelt att navigera tåg och tunnelbanor här. 






Inga kommentarer: