tisdag, april 19, 2016

Kalas och annat

Idag är det tisdag och jag är ledig, på dagens planer står städning och ett besök till ögonläkaren med Alex. Alex blir hemma idag då han hade något magvirus igår och vi såklart vill undvika smittospridning, även fast ingen annan i detta land tar vid sådana åtgärder då VAB inte existerar...
Och på tal om VAB och sjuka barn så har Jamie åkt på problem med andningen, vi börjar misstänka astma och ska boka tid hos doktorn. Jamie har också en tid på sjukhuset nästa vecka då doktorn hittade något i hans öra vid undersökningen sist han var sjuk... Jamie har ett svagt minne av att han tryckt in en pärla från pärplattorna när han var liten men inte vågat säga något till oss... Lilla gubben! Men nu ska den alltså ut och jag tror att han kommer höra betydligt bättre sen, han har alltid klagat på lock för örat och det kommer sig säkert från det. Galet att han antagligen haft en pärla i örat sen han va typ 2-3år...

I söndags var vi på födelsedagskalas hos Alex bästa kompis, och jag bjöd själv in Mollie då hon brukar vara där o leka så mycket och jag visste att hon skulle bli superledsen annars. Det var inga problem och som tack så stannade jag och hjälpt till under kalaset.

Oscar 7år!

Igår så jobbade jag och hon som jag är hos på måndagar och fredagar har massor av olika djur, bland annat en igelkott som jag tom fick hålla i igår :) Vi duschade den när jag var där häromdagen också. Det är lite spännande tycker jag. Och förutom igelkotten så har hon ett marsvin, 6 sköldpaddor, en ödla, fiskar och sen massa insekter som jag håller mig på avstånd från! I förra veckan var vi hemma hos en vän till henne när jag jobbade och denna personen har två vita ugglor, tvättbjörnar, skunkar, igelkottar, hönor, katter och hundar... Kanske mer men det var dessa som jag fick träffat när jag var där, lite som att gå på zoo. :)

Och sen så testade jag mina nya cykel igår också, Pelle hade också magviruset så han var hemma med Alex. Så jag tog cykeln och hämtade Jamie och jag är sjukt nöjd. 6km cykling kände jag såklart av men jag trivs jättebra med cykeln och ser fram emot fler cykelhämtningar i skolan!

Glasögonen då kanske ni undrar, ja men det funkar. Jag har fortfarande svårt för att dem på kvällstid, det känns inte som dem hjälper alls då så i tv-soffan åker dem oftast av. Men dagtid när jag läser saker, kör bil osv så hjälper dem enormt. Dock så har jag fortfarande svårt att se mig själv i glasögon, men ingen annan har direkt reagerat så jag antar det måste se okej ut.

Lilla igelkotten Newbie och oss andra känner ni väl igen

Inga kommentarer: