torsdag, april 21, 2016

Hon cyklar!

Dagen idag har i stort sett cirkulerat runt cykling... Det började med att jag i förmiddags försökte laga punkteringen på Mollies cykel, något jag lyckades med första gången, men när jag satte tillbaka slangen så blev det ett nytt hål. Jag kunde inte hitta något som satt i däcket så jag gjorde en ny lagning som bara inte ville fastna... Jag insåg att en ny slang var nödvändig så vi gick ner till Evans cycle och köpte en ny, jag bad dem även sätta in den så jag inte skulle göra sönder den vid montering. Nöjda med nya slangen gick vi hem och monterade däcket och fixad lunch. Men när vi sedan efter lunch kikade på däcket så var det platt igen.. Suck! Fattade ju att nåt måste sitta i däcket men det kunde ju ha med nya slangen å göra sp vi gick tillbaka till Evans. Killen där hittade till sist en tagg i däcket och lagade sedan slangen utan kostnad! När vi kom tillbaka med däcket så var det ju bara till att byta till min cykel och cykla till skolan för att hämta killarna. Jag älskar verkligen att cykla till och från skolan, det är tredje dagen nu som jag cyklat ist för att ta bilen och det är superhärligt! Bra med motion och det tar inte mycket längre tid än att ta bilen, så så länge vädret är okej så kommer bilen få vila! Dock inte imorgon då jag har jobb och träning på jobbet innan Mojmoj ska hämtas och sedan lovade jag killarna att ta med rullskridskorna när jag hämtar dem så vi kan åka till parken och rulla lite direkt efter skolan. Inte lätt att få med två par rullskridskor på cykeln så då lär det ju få bli bilen.
Nåja, efter att killarna blivit hämtade så blev det middag här hemma och sedan var det dags för scouterna för Alex. Vi tog Mollies cykel som nu inte har stödhjul och Jamie tog sina skor med hjul i hälen och så övade vi i parken medan Alex roades på scouterna. Och Mollie kan nu cykla själv utan stödhjul!!! Balanscykeln har gjort underverk! Dock behöver start och stopp assistans plus att hon kan inte bli distraherad för då börjar hon vingla hej vilt... Alltså kommer vi inte ta cykelturer ihop riktigt än men vi är på god väg!!
Det blev även en liten glasspaus i parken och 10 min i lekparken innan vi hämtade Alex och begav oss hemåt. Så himla härlig eftermiddag!

Ps. Nya headern är lite tillfällig, måste bara få till en ny fotostund med barnen så jag kan få mer anpassade bilder till en ny header. Ville dock få in våren i bloggen!

från lagningar till cykling
Glass i parken

Älskade barn!


Inga kommentarer: