lördag, april 16, 2016

Eftermiddag på stan

Ikväll känner jag mig nästa lite febrig men jag är rätt övertygad om att det enbart beror på fysisk och psykisk trötthet. Jag är inte så jättebra på att ta det lugnt efter att jag arbetat och gått upp tidigt. Dessutom har jag de senaste dagarna haft en enorm värk i mina händer, men enligt doktorn så är det ju inget fel på mina händer så det är ju bara att keep calm and carry on så att säga... Nåja det var jobb igår med fysiskt slit och idag jobb igen men inte särskilt fysiskt.

Efter jobbet idag så blev det en vända på stan med Jamie och Alex, mina glasögon hade kommit och jag hade tydligen lovat Jamie en ny ryggsäck efter påsk så det var ju bara till betala och se glad ut. Det tog ett tag för Jamie att välja och vi plöjde rätt många affärer medan vi letade, och så fort det fanns leksaker så skulle Alex kolla en halvtimma så ja det tog en stund. Men det var mysigt att hänga med mina killar!! Som alltid är det enklare när Mollie och Alex är separerade, de är ibland bästa vänner men dem är också allt som oftast bästa ovänner... Jag hoppas att det är en övergående period det här med dem konstanta bråken för det börjar bli lite tjatigt. Nå det blev iaf en ryggsäck till Jamie och glasögon till mig, sen så blev det lite smått och gott på poundland, bland annat ett pilbågsset till Alex, datormus till Jamie (oklart om den faktiskt funkar) och nya solbrillor till Mollie som såklart tappade bort sina samma dag som hon fick dem... Men vet ni, nu ikväll när hon fått ett par till så hittade hon plötsligt dem andra i en leksakslåda, så nu har hon två!

Alex testar livet som Ironman, alien och astronaut

Shopping, fika och ny väska

Grabbarnas grus med pilbågar

Glasögon på plats

Inga kommentarer: