måndag, september 07, 2015

Toothing

Idag har jag och ungarna varit i toothing på ett möte så jag kan få national security nummer. Det är tre olika tåg för att ta sig dit och även fast det är enkelt iom bra skyltar och bra trevlig personal så tycker jag att det är lite jobbigt. Jag skriver mitt nummer på ungarna och håller hårt i Mollie och Alex på dem överfulla tågstationerna! Men det gick bra, och damen på mötet var snabb och tillmötesgående och behövde inte nåt av det jag tagit med förutom passet. Nu kan jag inte göra mer än hoppas på att ansökan blir beviljad!

Efter att vi kom hem igen har jag mått rätt kasst, har legat o sett på barnprogram med Mollie hela eftermiddagen under två filtar. Pelle som var bjuden på födelsedagsmiddag ikväll var hemma en vända med en barnvagn vi beställt (inför promenader till och från skolan) och rastade vovven. Själv samlade jag mig och fixade middag, klippte Jamie och rengjorde alla barn inför skolstart. Jag har även lagt fram kläder och packat väskorna så nu gäller det bara att vakna i tid och komma iväg! Och resten av kvällen är jag bänkad i soffan, hoppas samla energi nog att orka med morgondagen som lär bli rätt känslosam, även fast barnen ser fram emot det och inte är rädda! Kanske är det mamma som är mest nervös, jag vill inget hellre än att allt ska klaffa, att barnen ska få massa nya kompisar och trivas till 110%, men jag vet ju också att det kanske inte blir så... Och inget skulle göra ondare än att nåt av barnen skulle vantrivas eller inte få kompisar... Huh, nej så ska vi inte tänka! Håll tummarna för oss imorgon helt enkelt!





Inga kommentarer: