torsdag, september 24, 2015

dit o dat

Jag har några få trogna läsare här och ett par av er har hört av sig och det uppskattar jag ska ni veta! Dem senaste dagarna har känts bättre då jag bokat dejt med Annika nästa vecka och träffade Thomi igår, vilket alltid är roligt! Sen väntas besök i helgen av goda vänner vilket såklart också muntrar upp. Som kära U sa idag, det tar tid att bygga upp en ny tillvaro och att ha tre personer att träffa regelbundet efter bara 1,5 månad är inte så tokigt! Det kommer bli bra, det är jag faktiskt övertygad om då England och Woking passar oss utmärkt. Jag älskar Woking, förutom lite för mycket regn så finns allt här! Vi har ett stort shoppingcenter, flera mataffärer (även fast vi kör på online beställning och hemleverans), det finns stora fina parker med allt man kan önska, vi har tågstation och bara 25min in till London, här finns museum, bio, bowlinghall osv.  Jodå Woking är trevligt och tids nog kommer vi ha ett skyddsnät och bekantskapskrets här med!

Idag har jag städat hela jäkla huset, bytt lakan, tvättat osv. Jag älskar tvättlinan vis att upp i trädgården, när det är sol och blåser lite så torkar lakan och handdukar på ett par timmar ist för att behöva hänga på vår lilla torkställning i 2 dar. Små saker som underlättar mitt liv ;) Funderar på om man ska sätta upp lite tvättlinor i garaget och hänga tvätt där nu när vintern kommer och med den, regnet, frågan är bara om det torkar där, vet inte hur fuktigt det blir där, men är värt o testa :) Jo jag vet, jättekul att läsa om...

Det som står kvar på to do listan för idag är att gå till vårdcentralen vi försöker registrera oss på och se om dem godkänner alla papper som vi fyllt i och ska ha med oss. Överallt i detta land ska man fylla i 50 papper med information. För att registrera sig hos doktorn måste man ha räkningar för att bevisa att man bor på adressen, passkopior, och det svåraste för oss, en lista på vaccin man fått. Har försökt få tag i killarnas vaccinationsjournaler från BVC men dem säger att dem skickat dem till centralarkivet i Vänersborg. Tjejen på arkivet hittar inte deras papper och vet inte var vi ska vända oss... Så jag har googlat rätt på vilka sprutor dem fått online, översatt till engelska och skrivit ut så får vi se ifall det duger... Mollie har fått alla sina vaccin i Gib och där får man liksom här en bok där allt bokförs så hennes är enkelt iaf. Håll tummarna för att dem godkänner allt så vi äntligen kan få tillhöra ett hälsosystem igen. Jag känner desperat att mitt hjärta behöver en kontroll, det var för länge sen och jag är så rädd för att det ska ha blivit mycket sämre, kanske är det därför jag är så trött hela tiden... Jag vill också kolla upp mina händer som domnar bort och låser sig och min fötter som gör ont när jag ställer mig efter att ha varit stilla ett tag. Min kropp är allt annat än välmående och jag tvivlar på att jag någonsin kommer må bra nog så jag kan sluta klaga och oroa mig :( Man får inte mer än man klarar av sägs det, nå jag måste va bra stark för det är bara nya saker hela tiden...

Här kommer lite bilder från igår, vi hade en härlig höstdag med sol och barnen fick varsin glass på vägen hem från skolan. Ibland är det roligt att skämma bort dem lite, dem sa inte ett pip om att dem ville ha glass när dem såg glassbilen, bara tittade längtansfullt och jag blir så glad att kunna ge dem något när det inte tjatas!


Höstig Mollie

Bus bland löv är roligt

Busa bland löv tycker även Lucy är kul

Mina fyra fina på en skogsstig som vi kan ta bitvis till och från skolan

Glasspaus!

Alex

Mollan

Jamie!

Inga kommentarer: