tisdag, september 15, 2015

Hundpromenad o bullar

Testade idag att ha med Lucy när jag hämtade killarna, det är ingen dans på rosor då hon gärna vill gå i långt koppel och det lätt blir en dragkamp. Lägg sedan på att vägen till skolan går via parken och dit drar hon jämt plus en vagn som har lite för låga handtag och därmed är rätt svår att ha och göra med och så händer som lätt somnar så har ni summan av kardemumman. Jag var rätt irriterad på henne första halvan av vägen till skolan som ni kanske förstår men när vi hade passerat parken så lugnade hon sig och på vägen hem gick det rätt bra eftersom hon började bli trött. Vid skolan gick det över förväntning, hon satt snällt fast gnydde vid synen av andra hundar, hon njöt dock av alla barns uppmärksamhet. Barnen vid skolan varierade från super på, till att hälsa försiktigt, betrakta henne med skrämd förtjusning eller ta stora omvägar av rädsla. Men Lucy uppförde sig och dem barn som vågade sig fram blev stormförtjusta! Kunde inte gå ner till Alex klassrum så det var nära hans fröken inte släppte iväg honom fastän jag stod vid staketet men till slut så lät hon honom gå, förstår inte vad problemet är, jag mötte ju honom vid grinden och innanför staketet kan ju inget hända honom, men ändå, är väl någon skolregel antar jag...

Förutom att hämta killarna så har jag bakat bullar, blev både kanel och kardemummabullar idag då jag föredrar kardemumma och barnen kanel. Har egentligen inte plats i frysen men jag var tvungen att göra något, att sitta hemma hela dagarna för att Mollan är förkyld är skittråkigt! Jag hoppas hon är pigg nog för lekgrupp imorgon, det har hon pratat om hela veckan... Och jag vill gärna träffa andra mammor!

Och så några skogsbilder från i somras i Stockholms skärgård.






Inga kommentarer: