onsdag, september 23, 2015

Lonely

På ytan är allt bra här, jag träffar nya människor, jag får ordning på alla saker som behöver fixas i ett nytt land osv, men under ytan så känner jag mig sjukt ensam. Inga av mina vänner i Sverige, Gib eller Spanien hör av sig och kollar läget utan i nästintill alla lägen så är det jag som får söka kontakt med folk. Jag har ingen att prata med om det som betyder något, inte ens P har tid för mig längre med nytt jobb och sedan andra saker som är viktigare på kvällen.  Det kanske bara är jag som är trött ikväll, men det känns ensamt...



Idag har vi dock varit på playdate hos Alex bästa vän Oscar. Jag och mamma Nadine har trevligt men jag tror aldrig hon blir en sådan person som jag blir jätte tight med. Dock har barnen jätteroligt, alla fem barnen lekte på bra idag och det är skönt att se att dem anpassat sig så snabbt. Vi ska ha ny playdate nästa vecka, och vem vet, jag kanske får fel ang mig och Nadine :)

Imorgon ska det va nån föräldrafika på skolan för föräldrar för barn i year 2 så ska försöka hinna med det innan vi ska på lekgrupp, Mollies höjdpunkt i veckan :)



Inga kommentarer: