tisdag, september 08, 2015

Skolstart!

Idag har grabbarna börjat på Barnsbury primary school och allt har gått bra! Dem var såklart nervösa när jag lämnade men bubblade av entusiasm när jag hämtade dem vid lunch, dem gick bara halvdag idag som inskolning liksom. Imorgon blir det fulldag för båda och det lär inte bli något problem. En sten som lättar att ha dem i skola, och en skola dem verkar trivas med och gulliga fröknar dessutom! Nu ska vi leta dagis till Mollie men tills dess ska vi leta upp ett par lekgrupper, Thomi ska visa oss en imorgon :)

Promenera till skolan gick för övrigt bra, men det är ca 3km en väg så när vi kom hem efter att ha hämtat killarna så kändes dem 1,2 milen i fötterna. Mina skor är hårda att gå i och mina gympaskor hade innersulan möglat i så dem fick jag tvätta och kasta sulan i... Så när jag och barnen senare i em gick till centrum för att fika (för att fira skolstarten) och fylla på frukt och grönsaksförrådet så fick det bli sandaler... Man tager vad man haver ;) dem är iaf mjuka och sköna!




Inga kommentarer: