måndag, september 14, 2015

Lugn helg

Helgen har varit lugn i casa Wolf, vi har förkylda barn och inga pengar så vi har hållit oss på hemmaplan. Jamie var på fotboll på lördag förmiddag dock och så har vi ju gått dagliga promenader med vovven, hade en perfekt promenad med henne i lördags, då solen sken och hon lyssnade perfekt! Vi upptäckte en ny promenadväg och inga gnällande, tjatande ungar var med, det var då jag kom ihåg varför vi skaffade vovve igen ;)
Pelle har roat sig med att montera sin cykel som kom med posten i veckan från Sverige, eller egentligen är det Pelles brors cykel då hans egen var för stor och tung för att skicka med posten. Det ska bli ny regim med lämningar i skolan, Pelle ska cykla med killarna dit och när Mollie får dagis får vi se över situationen igen men tills dess så ska det bli skönt att slippa en av dagens promenader iaf :) Imorse tog vi faktiskt bilen till skolan, tredje gången jag körde här nere och det underliga är att jag anpassat mig så mycket nu att det inte ens kändes konstigt! Det regnade så mycket och med förkylda barn kändes det som en bra lösning med bilen, och det gick utan problem!
Resten av dagen har vi inga planer, Mollie är så sänkt av förkylningen att vi bara tar det lugnt. Jag har redan städat hela huset, ganska skönt att få undan helgens stök.

På torsdag börjar killarna i en spanska klubb efter skolan, jag tycker det är toppen att det finns så dem har möjligheten att behålla den spanska dem plockat upp under åren söder över. Det är en riktig språkskola som arrangerar det vilket är bra, det negativa är att det är rätt dyrt. Killarna tycker inte att det är nödvändigt med mer skolämnen än dem redan har haha, men här ger vi dem ingen möjlighet, språk är en gåva och det ska man ta vara på!

Utöver detta så har jag inga stora planer för veckan, lekgrupp på onsdag och så ska jag träffa en av Alex kompisars mamma på en kaffe på torsdag eller fredag. Livet faller på plats här, jag saknar Spanien och Gib mer än jag trodde men vi alla har anpassat oss här i England bättre än jag hade hoppats så ju mer tiden går desto mindre saknad hoppas jag på. Huset är redan hemma, det har sina skavanker och hade jag ägt det hade alla väggar fått ny färg och lite annat pyssel hade fixats men planlösning och rummen är perfekta för oss. Det finns gott om utrymme för förvaring och badrum och kök är lagom för oss, så ja jag gillar det!




Lazy Lucy ligger och slickar köttfärsförpackningen :)

Lucy och Mollie leker i trädgården

 
Tågbanelek med Mollan

Inga kommentarer: