måndag, mars 09, 2015

Stopp i avloppet


Eftersom jag somnade kl två inatt så var jag rätt trött när klockan ringde imorse, men jag fick iväg barnen till skolan och fick gått en promenad med Camilla och Louise och hundarna såklart, vi hann tom med en kopp kaffe hos Camilla! 
När jag kom hem satte jag en tvättmaskin, bytte lakan i barnens sängar och åt lunch. Strax efter min lunch började det lukta illa i köket och det visade sig att stoppet vi har haft i avloppet i köket hade gått så långt att allt skräp och avloppsvatten från tvättmaskinen bubblade upp i diskhon... Så var bara till o pausa tvättmaskinen och påbörja försöken att få bort stoppet. Jag provade massa olika medel, rensband och tom coca cola men inget fick bort stoppet... Så efter en paus där jag hämtade barnen så pratade jag med vaktmästaren. Han kom och gav stoppet ett tappert försök med sin vattenslang och sitt rensband men efter väl en halvtimme så gav han upp och ringde en rörmokare. Behöver jag tala om vilken status vår kök hade?! Vatten överallt, en stank av gammal skit och disk, skräp och saker från skåpet under diskbänken högt och lågt. Ungefär samtidigt som vaktmästaren kom tillbaka med en rörmokare så kom Camilla och hennes tjejer på lekdejt, så vi flydde till balkongen medan dem försökte få bort stoppet i avloppet. Men nej det gick bara inte, förstod inte vad som behövde väntas på men dem skulle komma tillbaka imorgon bitti... Så vi har inget avlopp i köket vilket försvårade mat situationen, så istället för att laga svenska delikatesser till Pelles bulgariska vän som ska sova här inatt innan hon ska flyga hem igen, så har vi varit på kinarestaurangen. Inte så tokigt det heller, men blev lite senare för barnen än normalt ikväll, så vi får se hur pigga dem är imorgon...


Utsikt från min kvällspromenad med Lucy

Jag älskar hur solnedgången gör allt magiskt

Inga kommentarer: