söndag, mars 15, 2015

Mother's day ( den brittiska versionen)

Idag är det brittiska mors dag, något som både min man och mina barn kom ihåg(!) och jag blev uppvaktad med teckningar och ett löfte om att få beställa dem kläder jag fantasishoppat på HM i veckan :) Det var så länge sen jag shoppade kläder och när jag satt där i veckan så plockade jag i 9st toppar i varukorgen som jag nu alltså ska få beställa som morsdagspresent!! Tur att HM har bra priser :) Men vi får se hur kläderna sitter också, det mesta är dock basplagg så dem bör passa, ska bara lyckas beställa det via deras spanska sida ist för den svenska som jag satt och drömde vid.
Ps. vi firar alltså brittiska mors dag eftersom vi bodde i brittiska Gibraltar i tre år och Jamie går i brittisk skola .DS

Förresten fick dem ordning på grannens rör igår kväll så idag har både diskmaskin och tvättmaskin fått jobba!

Jag och Mollie var med Louise till Triple A, en hundgård för gatuhundar, som hade öppet hus idag. Jag skänkte två av Lucys för små halsband och den korg vi köpte till henne när hon kom till oss som hon sorgligt nog växte ur alldeles för fort :) Vi kikade på alla hundarna och smälte totalt vid gården med alla valpar, en av dem såg precis ut som Nalle som valp och hade jag inte haft en portion förnuft med mig så hade den fått följa med hem ;) Mollie var dock hängig och satt i vagnen hela tiden, och vi har nu fått bekräftat att hon har feber :(
Alex har dessutom fått svinkoppor i ett sår på knät, som vi som tur var har salva för sen i somras då Mollie och Pelle hade det men som innebär att han inte får gå till skolan. Jamie har en infektion i snoppen och en förkylning så vi får väl se hur många som går till skolan imorgon....


Spiderman från Alex, flygplan, bil och hus från Jamie och en regnbåge från Mollie plus blommor från Pelle igår, så nu har jag hela uppsättningen :)

Tripel A med Louise och Mollie

Middag här hemma

Inga kommentarer: