fredag, mars 20, 2015

Rensning!

Ni som känner mig eller har läst här ett tag vet att jag snabbt förvandlas till ett rastlöst monster efter några dagar inlåst pga sjuka/smittosamma barn. Idag blev jag inspirerad när jag pratade med Louise och Camilla vid skolan imorse och nu har jag gått igenom våra två garderober i sovrummet. Det är konstigt, trots att det sällan fylls på med saker i våra garderober så rensas det ut mer och mer efter hand och ändå har vi massor med kläder... Nu ska det ju dock fyllas på med mer kläder i min garderob och då åker den ena av dem högarna jag sorterade till charity också, men tills dess får den stanna så jag slipper ha samma saker på mig i väntan på dem nya kläderna. Jag känner mig alltid lättare efter att ha gått igenom mina kläder, vikt in dem ordentligt och fått sorterat dem :) Gick även igenom skor och skänker några par till där, snart behöver det fyllas på där också, iaf när sandalsäsongen kommer. Mina ecco sandaler har jag kastat, dem tjänade mig väl i flera år men det finns en gräns på hur mycket man kan slita sönder sina skor innan man måste kasta dem... Så om ett par månader börjar jakten på ett par snygga och bekväma sandaler som man dessutom kan köra bil i utan att glida fram och tillbaka i, det är svårare att hitta än det låter ;)




Och tja, så mycket mer spännande händer det faktiskt inte här, träffade Camilla igår kväll och fikade och snackade skit. Mötte även upp henne och Louise vid skolan idag och promenerade en stund (Alex var med) och det var trevligt, men längre än så sträcker sig inte mitt social liv för tillfället.
Att det dessutom regnar ute och har gjort hela jäkla veckan gör inte att dem sociala aktiviteterna ökar...

Inga kommentarer: