tisdag, mars 10, 2015

Här var det tvärstopp!

Jag måste säga att jag är imponerad över hur snabbt dem jobbar här nere när man väl har problem, man har alltid fått höra att med spanjorerna så är det manana manana, men icke! Vår vaktmästare släppte det han hade för händer igår och spenderade säkert två timmar med att försöka lösa vårt problem. Idag var han här med nya gubbar och försökte lösa problemet genom att hälla i starka medel och senare kom han även flera gånger med sitt rensband för att försöka få rent i avloppet. Nu är det så att dem inte har kunnat lösa det, stoppet i röret befinner sig antingen i lägenheten under eller emellan våra lägenheter och det går inte att nå det. Inget dem har försökt med har haft någon effekt så nu måste dem göra sönder väggarna då rören är inmurade för att byta ut det... Men vaktmästaren har ringt vår hyresvärd som senare mailade oss och sa att problemet ska vara löst inom 48h! Vaktmästaren kom även förbi igen och lovade att få hit folk imorgon för att fixa det. Javisst det blir tre dagar utan avlopp i köket men med tanke på omständigheterna så tycker jag ändå att dem gjort allt vad dem har kunnat för att fixa det för oss. Sen är det asdrygt att ha det såhär, jag har tvätt i tvättmaskinen som ligger i äckelvatten och bara gottar sig för jag kan inte starta den och tömma den då jag har ingen stans att tömma avloppsvattnet från den... Och laga mat utan att kunna tvätta sig osv är mkt svårare än det låter också, men idag har jag köpt en balja som har samma storlek som diskhon så den samlar upp allt eventuellt vatten vi behöver använda och sedan tömmer man det bara på badrummet. Dock funkar ju inte diskmaskinen heller så jag har fått köpt plasttallrikar, bestick och glas också så nu känns det lite som att bo i en husvagn ;) Haha, iaf hade vi engångsprylar i husvagnen när jag var liten :D Men det funkar och det är ju huvudsaken, dock vill jag inte leva så här någon längre tid.

Förutom att fixa med avlopp osv så har jag varit och ätit lunch med Maria. Det blev både djupa samtal och några riktiga asflabb, I love it!

Sen så har jag gjort det vanliga också, promenerat med Lucy, städat lite, hämtat barn osv...



Dagens bildkvot

Inga kommentarer: