torsdag, april 24, 2014

Torsdag

Jag inser att allt snack om flytten och min städning är rätt tråkig o läsa om, men för mig är det viktigt att få skriva det, som att det jag gjort blir bekräftat. Och så kan jag läsa inlägget själv och liksom checka av sakerna mentalt, lite som o göra en checklista, men tycker detta sättet är bättre för det organiserar mina tankar. Hur som helst så har jag inte alls gjort något flyttrelaterat idag utan jag har träffat min vän Anne, min mentor i barnfrågor och någon jag kan anförtro mig till när det gäller barnen. Vi hann med rätt mycket då Mollie tröttnade på att fika rätt snart, så vi gick på stan ett tag innan vi hamnade på en lekplats. Som alltid ljuvligt att träffa henne, hon gör mig alltid lätt om hjärtat och glad. Idag kom vi av någon anledning in på språk och då gjorde hon mig ännu gladare genom att berätta att hon inte alls tycker att jag har någon svensk brytning i min engelska, utan pratar väldigt mjuk och fin engelska :) Jag som alltid haft rätt kasst självförtroende vad det gäller min engelska innan vi flyttade hit blev väldigt glad. Dock är jag självsäker i att prata engelska nu, inga problem där men jag har alltid tyckt att det hörs att jag inte är engelsktalande från början. Fick dessutom höra av en dam i Spanien härom veckan att hon trodde jag var från Irland, så kanske har jag lite mjuk irländsk dialekt!? Fast inte nån grov irländska då... well what ever...
Ska ge mig på o packa o städa lite nu, no big suprise there i guess ;) Förresten är alla barnen hemma idag, men pojkarna är rätt pigga så blir skola imorgon tror jag.

1 kommentar:

Maja sa...

Lustigt det där, när vi var på Isle of Wight förra året trodde folk generellt också att vi var från Irland! :)