onsdag, april 30, 2014

Idag och resten av vår lägenhet

Jo så igår lämnade vi över lägenheten till mäklarfirman vi hyrt via, dem gick igenom lägenheten och det som eventuellt saknades eller var förstört skulle dras av från depositen och resten skulle vi få. Såvitt jag vet så har ett par glas gått sönder och sedan har ett kuddfodral till soffan spruckit totalt sönder i fejk skinnet men i övrigt är lägenheten i hyfsat gott skick trots tre barn ;)
Pendlingen in i Gib har gått bra både igår och idag, har kört in båda dagarna och det har gått smidigt på båda hållen utan direkta väntetider i köer.

Idag har Mollie och jag utnyttjat att vi hade bilen och varit ute till europa point och lekt på lekplatsen, vi gick även en promenad där ute och kikade på den fantastiska utsikten över afrika! Sen körde vi in till morrisons och åt lunch på deras café, sen kunde bilen stå där gratis i 3h så vi gick på stan och uträttade lite ärenden och hamnade en timme på judelekplatsen (ett erkänt namn på lekplatsen i Gib) innan vi gick tillbaka till morrisons och handlade bla mamma scans köttbullar innan vi hämtade killarna i skolan. Dagen har flutit på, jag ska inte påstå att det varit jätteroligt att flumma runt i 6h men det har gått rätt ok ändå. Och sen vi kom hem så har jag packat upp grejer, städat av köket och fixat tvätt trots att jag borde vara utmattad :) Känns gott o få ordning på torpet efter några dagars förfall...

Imorgon är vi lediga, may day som vekrar vara nåt över hela världen, jag ska inte demonstrera utan vi ska köra Pelle till flygplatsen då han ska till cypern i arbete över helgen. Sen får vi se, eventuellt ska vi träffa Dani men om det inte blir av så blir det nog häng här hemma med städning och bad i poolen på schemat! Måste få barnen i säng i tid då det är skola igen på fredag, inga klämdagar här inte...


Klättring efter att vi lämnat pojkarna i skolan, "ta kott mamma"

Cheese, bokstavligt talat

Jordgubbsstund

Mollie och afrika i bakgrunden

Mera afrika, så amazingly klart idag

Finaste Mollie

Sen tog en farbror kort på oss tillsammans, han trodde nog vi var turister vi också :)

Lekplatshäng

Mitt o Pelles sovrum, med arbetsplats och utgång till vår andra balkong

Sängen

Tvätthörnet

Grillhörnet på vår andra balkong

Vårat köksbord

Kök

Mer helhet av köket

Inga kommentarer: