onsdag, april 23, 2014

Onsdag och rena fönster

Började dagen med att må riktigt illa och kallsvettas, trots det så begav sig Mollie och jag ut på en promenad. Vi hamnade i parken bakom Morrisons där Mollie blev pissblöt pga dagg i rutschkanan så efter ett ombyte gick vi in till Morrisons ist. Hade tänkt handla på marknaden men då jag behövde mjölk så blev det att jag handlade köttet vi behövde även på morrisons. Sen gick vi hem där det blev fika med Pelle då jag råkade köpa syltmunkar i affären :P Fördelen med att ha P hemma är att man får sällskap på fika och lunch ibland :) Sen lättade illamåendet och efter lite vila och lunch så drog jag igång och fixade fönster och lister och dörrar. Det är ett par dörrar kvar att putsa bland annat en där det sitter massa dubbelhäftande tejp på som jag helt enkelt inte orkat ta tag i... Dock har jag städat ugnen och frysen så snart är det bara badrummen, dammtorkning, dammsugning och skurning kvar :) Känns himla gott  för det hinner jag lätt med under morgondagen och fredagen! Jag är nöjd med mig själv idag!

Ja nu har jag hållit på med detta inlägg ett tag, jag har hunnit med att sälja en barnvagn, fixa middag, se alla tre barn somna på soffan, väcka alla barn igen och konstatera att 2 av 3 är sjuka... Jippi! Jamie har ont i huvudet, magen och hjärtat säger han och Alex har hunnit med o få feber... The never ending story... Vi får se hur Jamie mår imorgon men Alex blir definitivt hemma från skolan. Och med tanke på att alla tre barnen ser på film just nu och kockan är nio så gissar jag att alla kommer vara halvpigga imorgon... Only time will tell...
Jag ska iaf iväg och träffa Anne imorgon, det ska bli trevligt o catch up!


Fikade lite

slagen hjälte

Mollie läser lite

Finaste Alex framför tv:n

Så himla naket här nu, Jamies rum

Mollie och Alex rum, galet tomt...


Inga kommentarer: