söndag, april 06, 2014

Söndagen

Jag trodde aldrig jag skulle skriva det här men det är så himla härligt att flytta till Spanien! Området vi flyttar till ligger längs med vägen och vi har åkte förbi tusen gånger och undrat vad för människor som vill bo i ett sånt område... Nu är vi där och vi älskar det. Vårt lilla centrum har ett 20-tal restauranger, banker, apotek, supermarket och några golfaffärer då många semsterfirare som spelar golf hyr runt omkring i områdena.
Vårat område är som sagt ett gäng hus med lägenheter, tillhörande trädgårdar till dem som bor på bottenplan men även trädgårdar som står till allas förfogande finns med bänkar, fontäner och pool. Inga bilar får köra i området utan parkeringsgarage finns under området, även fast vi inte har en parkering där. Det finns många nationaliteter men det vi hört mest är britter och spanjorer. Vi trivs något enormt bra så här långt!

Idag har vi tagit hand om rabatterna som var minst sagt igenvuxna, rensat ur dem i stort sett helt, sparade bara dem kaktusarna som växte. Vände på jorden, vattnade och planterade frön. Grabbarna fick varsin kruka där dem fick plantera dem frö dem tidigare valt. Jamie hade valt tomater och Alex blommor, nu ska dem få sköta dem helt själva så får se hur länge dem lever ;)

I övrigt har vi inte hunnit med så mycket mer då vi har rätt mkt rabatter runt om på alla balkongerna. Men nu är det fint så håll tummarna för att mina blommor gror nu.
Pelle ville se formula1 idag klockan fem så redan halv fyra for vi tillbaka mot Gib, men det var rätt skönt. Jag har tagit mig en lång dusch, fixat middag och slappat då jag är helt slut. Imorgon tar jag nya tag och börjar packa igen, men tills dess, relax!


Från vår fika igår

Alex fikade med muffins

Jamie åt nån chokladtårta

Grinden in till Flamingo park där vår lägenhet ligger

finaste Jamie (som klippte sig i fredags)

Jamie, min lilla fotomodell

Ett café/bar med stor inhägnad lekpark, vi gick dit igår då Mollan ramlade och slog i huvudet så behövde hålla henne vaken och klockan var 20 så hemma aktivitet hade inte funkat

Frukost på balkongen idag

Fixat rabatterna idag

Alex

Jamie vid fontänen i vårt område

Mollie och Alex ville bada i fontänen...

Mojmoj på väg i... haha nä men hon blev rätt blöt

vardagsrum, ommöblerat

Tv hörnet i vardagsrummet

Dagens mellanmål

Mollies blåtira hon fick nr hon ramlade igår

Inga kommentarer: