torsdag, april 17, 2014

Nappfri!

Sitter i solen och suger i mig lite D-vitamin, det har blivit såpass varmt att kortbyxor och linnen åkt fram. Superskönt!

Alex mådde inte bra imorse så Jamie fick sig egentid med mormor o morfar Lasse medan, Pelle jobbade och vi andra var hemma. Nu mår Dock Alex mycket bättre så vi har varit ute i området på cykel och sparkcykel, mysigt. Försöker lära Mollie hur hon ska trampa sig fram på sin cykel, inte det lättaste. Men hon är en stor tjej nu som faktiskt slutat med napp, det var inget genompratat beslut men hon tuggade i sönder i stort sett alla nappar vi hade och då sa jag stopp, berättade att alla nappar var trasiga oxh vi inte hade fler. Nu är hon inne på femte nappfria dygnet oxh det går hur bra som helst!! Jag som stressat så inför att hon ska bli blöjfri och så blir hon nappfri utan att jag hunnit fundera på det! Bara blöjan kvar nu då och sen är hon ingen bebis mer!!!

Snart kommer alla hem hit och vi ska grilla lite så jag ska ägna mig åt lite förberedelser nu.  Vi hörs!

Inga kommentarer: