måndag, april 28, 2014

Låt pendlingen få sin start....

Så, första dagen i skolan i Gib imorgon med utgångspunkt, Spanien. Det blir till att åka när vi vanligtvis tvingar upp barnen ur sängen så det ska bli intressant. Drygt 2 månader med o gå upp 1h tidigare, antar att vi vänjer oss, det är inte som att vi behöver gå upp kl 5 utan strax innan 7 räcker gott. Vi har bara varit extremt bortskämda med att gå upp 7:45 då skolan i gib inte börjar förrän kl 9 och vi har haft 5mins gångväg. Men allt är förberett inför imorgon, lunchlådor är packade, snacks är packade och kläder framtagna. Så bara upp med ungarna, få på kläder och få i dem frukost så vi kan åka, låter inte så avancerat men Alex är värdens segaste unge på morgonen och Mollie är inne i "kan själv" perioden så det kan ta 30min bara att få på henne kläderna... Men imorgon är iaf Pelle här och kan hjälpa till, vi ska ju till Gib tillsammans, på onsdag ska han inte med men kan ju iofs gå upp med oss men på Fredag är han inte ens hemma... Men förhoppningsvis har vi fått ordning på det vid det laget :) Det som oroar mig mest med hela den här rutinen är faktiskt att Mollie garanterat kommer somna på vägen hem och sedan inte somna på kvällen och därmed vara en riktig argbigga på mornarna och tja större delen av dan i guess... Hur håller man en trött unge vaken när man har 45mins körtid?! I have no idea... Så ska bli intressant hela den här baletten!

Och dagen idga har liksom flutit på, blev en vända i poolen, en timme på lekplats cafét och pysslande hemma. En rätt så lagom dag tycker jag. Nu är alla saker som är här uppackade förutom en kasse... Irriterande men jag orkar helt enkelt inte ta tag i den idag. Imorgon kommer dem sista prylarna så imorgon kväll eller iaf dem närmsta dagarna så kommer allt vara uppackat och flytten avklarad. Jag är lite hysterisk med det där har jag vänligt men bestämt fått påpekat haha. Men även när jag var liten/yngre och flyttade med min familj så var mitt rum uppackat i stort sett samma dag som vi flyttade eller så fort jag fick hjälp med möbler o hyllor på väggar osv :P I like it tidy!

För övrigt uppdaterar jag drivrutiner på mina grafikkort då min dator återigen gått in i mörkret. Inte så att den är död eller så men skärmen är hopplöst mörk trots att jag har brightness till max... har hänt innan och då tryckte jag runt på måfå och efter nån dag så bara funkade ljuset igen... Försöker en annan metod idag då det jag tryckte då inte funkar nu, suck!

Inga kommentarer: