tisdag, oktober 08, 2013

Tisdag och dravel

Jaha så var ytterligare en dag till ända. Jag har bakat bröd, hängt med Mollie, dammsugit, hängt med Alex, bytt lakan, tvättat två maskiner tvätt, bakat en sockerfri kaka som jag mumsar på nu, hämtat Jamie och Liam, lagat mat, återlämnat Liam till hans mamma Roxy, och skickat ungarna i säng. På det hela en bra och produktiv dag, även fast det blir lite långsamt att vara inne hela tiden som det blivit idag förutom lämning och hämtning plus 10min i parken.
Middagen idag blev något som inte faller kostfreak på läppen men vi älskar det, dock inte så nyttigt då. Färdiga potatisvåfflor och bacon och lingonsylt! Få maträtter som går åt som denna gör, ungarna äter som hästar! Och det är billigt och lättvindigt, perfekt ibland när man vill lata till det :) Igår åt vi som motvikt då hemmagjorda pannbiffar med potatismos och lingonsylt. Jag skojar inte när jag säger att vi på dessa två maträtter tömt en burk lingonsylt... Inte så lite poppis här, tur jag köpte två burkar sist jag var på ikea! För just det är ju en av dem få saker man inte kan få tag på i matvarubutiken här, liksom vaniljsocker, pärlsocker och falukorv... Tur vi har ikea och svenskbutiker inom rimligt avstånd ändå!

Imorgon ska jag träffa Anne för frukost, och är inte Alex bra då så får han vara hemma med Pelle som ändå jobbar här hemma. För det var evigheter sen jag träffade Anne! Så ska blir roligt att"catch up". Dock så tror jag Alex kan gå till skolan, bara han kan hålla sig lugn så han inte får sina hostattacker...

Annars då? Jo jag funderar på om jag vågar ta steget att bli riktig fotograf? Får så mycket beröm och folk säger gång på gång att jag borde ta betalt för mina bilder men tja, jag intalar mig att jag fortfarande inte är bra nog. Att det är jag som kan nåt om foto av mig och mina vänner och att det därför är så att det är jag som kan avgöra när jag är redo. Men är det kanske så att man aldrig blir redo? att ens eget arbete aldrig blir bra nog i sina egna ögon? Sen så kan jag inget tekniskt, jag vill ha nya objektiv men jag har ingen aning om vad jag vill ha i rena termer även om jag vet vad jag vill få ut av mina objektiv. Jag kan inte förklara varför jag ändrar mina inställningar på kameran men jag börjar på det stora hela veta vilka inställningar jag ska ha till vad. Jag är helt enkelt inte en människa som pluggar in mig, jag bara gör tills det blir bra. Det är därför matte aldrig har varit min grej, för jag har aldrig kunna förklara varför jag fått fram det rätta svaret... Man kanske inte behöver kunna allt det för att ta bilder proffsigt men man känner sig inte proffsig alls om man inte kan det. Does it make any sence?! Jag vill plugga på och bli mer proffsig men det fastnar liksom inte... I do not know what to do...



Inga kommentarer: