söndag, oktober 27, 2013

Pepp inför resan!

Okej så väskorna är packade, barnen är duschade och sover sedan länge, disk är diskad, tvätt är omhändertagen, kylskåp är tömt, golvet är dammsuget, leksaker är upplockade, kläder till imorgon är framlagda, biljetter är utskrivna, sopor är slängda, Pelles hår har fått sig en omgång med saxen och blommorna är vattnade. Jag är i fas inför resan, börjar få sjukt bra rutin på det hela nu, men kanske inte undra på det med tanke på hur pass ofta vi ändå är ute och flyger. Så det jag har kvar o göra är att packa dator, necessär och mobilladdare men det får vänta till imorgon frustrerande nog.

Dagen idag har varit bra, vi blev bjudna på lunch på vår favoritrestaurang av våra vänner Marco och Daniela efter som vi hjälpt dem en del med olika saker på sistone. Väldigt trevligt och gott var det :)
Sedan blev det en lite sväng med bilen så Mollie fick vilat en stund och sedan tvättade vi bilen, kollade oljan, städade ur bilen, pumpade däcken och tankade så att bilen är redo för avfärd.
Hem igen och spelade varsitt datorspel med varsin gosse innan jag fixade en sallad till middag och grejandet fick sin start. Barnen somnade utan problem i tid tack vare tidsomställningen även fast dem är väldigt peppade inför resan!
Själv är jag rastlös nu eftersom allt är fixat, inte lätt o sitta här o slappna av när man är taggad till tusen och bara vill åka. Men avfärd är inte planerad förrän imorgon kl sju så jag får vackert vänta ;)



Inga kommentarer: