söndag, oktober 06, 2013

Out'n about

Hej och hå! I fredags fick Jamie skolka från skolan för att hinna umgås lite med sin gamlafarmor då hon mestadels umgåtts med oss på förmiddagarna. Så jag och Jamie gick över på morgonen och åt frukost med Eila, Jamie älskar verkligen henne! Sen så fick hon vila lite så vi hade lite Jamie och Nathalie tid, för vid lunch skulle vi iväg till Tarifa allihopa. Vi blev kvar i La Linea och hade jättemysigt innan vi blev upplockade av resten av gänget och åkte till Tarfia. Där blev det lunch, stranden, sigthseeing och fika innan vi åkte tillbaka hemåt.
Igår var planen att åka till Estepona men köerna ut var massiva så vi blev kvar här i Gib tills svärföräldrarna och Eila skulle åka till flygplatsen. Blev kramar och pussar i La Linea vid hotellet (vi gick dit) och när dem farit mötte vi upp Marco och Dani där. Pelle skulle hjälpa Marco med en sak och undertiden hängde jag och barnen med Dani och hennes barn. Det var mysigt men hela dagen igår var förstörd av huvudvärk och ryggvärk som inte var av denna jord. Så jag var rätt lättretlig och sur under gårdagen...
Idag är min rygg däremot bättre och det har vi firat genom att åka till ett naturreservat med Hanna och Nisse och deras barn. Mysigt! Och efter några timmar där åkte dem hem och vi åkte på en tur och utforskade lite nya områden runt Algeciras och Los Barrios, vi älskar o åka på sådana turer. Iaf jag och Pelle, Jamie tjatade om att åka hem och dem andra två somnade ;) Väl inne i Gib igen så handlade vi och sedan åt vi på McD där vi även bokade Alex kalas! Så den 18okt blir det kalas för honom och hans klasskompisar! Och dagen efter är det kalas för våra andra vänner och riktigt firande av gossen som fyller 5 år!!! Då är dessutom mormor och morfar Lasse här, så mycket skoj på en gång :D

Finaste Alex i Tarifa

I love these flowers!

Family!

4 generationer

I Tarifa delas havet i medelhavet och atlanten, på atlantsidan var det höga vågor

Och på medelhavets sida var det lugnt o fint

Fina Pelle

Atlanten

Coola stenar
Samma sten bland många fler :)