måndag, oktober 14, 2013

När saker inte går som man har tänkt...

Vissa dagar blir inget riktigt som man har tänkt sig. Viggo fick feber och kom inte imorse och sedan visade det sig att Annes dotter också var sjuk så blev inget med henne heller... Men jag och Mollie lämnade pojkarna i skolan, lämnade vagnen hemma för vi skulle ju bara till skolan och tillbaka, trodde jag... Men Mollie hade andra planer, hon ville absolut inte gå hem utan drog iväg mig på äventyr. Vi hade ju inget annat o göra hemma så jag lät henne hållas. Det blev ett 1½ timmes äventyr genom stan där vi tittade på lite allt möjligt. Mollie gick hela tiden och bestämde åt vilket håll vi skulle :) Det var väldigt mysigt och jag roade mig med att fota hennes upptåg med mobilen.
Sen gick vi hem och åt lunch och lekte lite innan Mollie fick sova middag. Sjläv tänkte jag njuta av första dagen med båda grabbarna i skolan till klockan tre med att greja lite och sedan vila men så ringde dem från skolan. Någon hade tagit Alex lunchväska så han hade inte fått någon lunch så kunde jag komma med en macka... suck. Blev att gå till skolan med lunch... Sen fick jag faktiskt vilat lite och grejat innan det blev åter till skolan för att hämta 3 små gossar. Där blev det till att reda ut lunchlådetrasslet och givetvis hade han som hade Alex väska redan gått hem så blev ingen lösning idag... Dock skulle hans lärare lösa det imorgon. Sen gick vi till parken men efter ca 1min där så ramlar Jamie så illa att jag nästan trodde han bröt armen... Han grät och skrek och hade så ont så vi valde att gå hem. Väl här hemma sa han att det var bättre med han var sur och blek så jag undrar jag om han inte fortfarande hade ont när dem gick till scouterna... Vi får se hur det ser ut sen.
Och inget bröd blev det bakat heller... Och om ni undrar varför jag bakar så ofta så är det för att vi har pytteliten frys så det finns inte med på kartan att jag skulle kunna göra ett storbak och frysa in bröd för några veckor framöver tyvärr...

Mollies och min promenad i bilder:


 
Tittar på katter och klättrar lite

En tunnel och häng vid casemates

 
Akrobatkonster och häng på casemates

På äventyr i Ocean village

 
Ocean Village och båtar

Reflections

 
Vi hittade en lekplats

 
Och jag kunde inte låta bli att fundera över att man inte får va höjdrädd av att jobba däruppe...

Inga kommentarer: