torsdag, oktober 24, 2013

Lovely day

Poof så kom blogglusten tillbaka, plötsligt känner jag mig tillfreds igen och därmed kreativ, jag vill ta kort, jag vill skriva och jag vill greja. Det känns skönt efter några dagars total orkeslöshet då jag inte fått något gjort, inte velat äta, greja eller leka, bara se på tv... But im back! Ikväll har jag rotat fram jackor och konstaterat att Jamie inte har någon jacka som är tjock nog för Sverige... Suck! Köpte begagnad overall åt honom inför julen men den ligger på fel kust och jag gissar dessutom att den blir för varm nu... Så får gå på jakt efter en lite tjockare jacka åt gossen, något han antagligen kommer behöva här i december/januari iaf. Ska på shoppingtur på Lördag så får kolla då. Annars har jag idag fått städat, dammsugit, tvättat, lagat god middag och så har jag möblerat om lite. Vi köpte igår en frys begagnad för att kunna köpa mer storpack och för att jag ska kunna göra storbak ibland  ist för småbak 3 gånger i veckan! Så den har fått en plats i vardagsrummet, vilket ligger bredvid köket. Mollie har fått ta över Alex stol som är högre än en vanlig stol fast ser t som en vanlig stol och hennes har åkt ut. Hon vägrar nämligen sitta i sin stol... Men Alex är hur som helst stor nog att sitta på en vanlig stol nu! Och så har jag gett mig på att möblera i vårt sovrum, flyttade om ordningen på Pelles skrivbord och vår garderob, det blev mycket luftigare och ljusare, I like it! Hoppas bara det faller Herrn på läppen också :) Så mycket gjort denna dag eftersom jag dessutom hunnit hämta barn i skolan i två omgångar och hänga i över en timma på lekplatsen.

Morgondagen siktar vi på att dra till Daniela i Estepona eftersom barnen är lediga och eftersom nästa vecka då jag tänkt åka inte längre är aktuell då vi är på annan ort :) Och varför inte Estepona imorgon?! Ska bli roligt! Lördag blir det shopping och på Söndag är vi bjudna på lunch, där i mellan ska vi dessutom få packat allt, vet inte hur det ska gå till med bara handbagage då en väska redan är full av regnkläder och jackor... Men vi får väl tvätta mycket! Ska dessutom gå o se om jag kan hitta vakumpåsar för jackorna är ju mest luft... Jag älskar o planera och oroa mig inför resor!


Inga kommentarer: