måndag, oktober 07, 2013

Ödet?

Ni vet, när man tror att saker inte ska bli som man har tänkt sig men så blir det ändå lite som man tänkt sig fast på ett annat sätt. Då blir man glad. Eller jag blir det iaf!
Tanken var ju att jag skulle extraknäcka lite som barnvakt eller vad man ska kalla det för Viggo efter skolan. Nu blir det tyvärr så att dem flyttar till Spanien ist och därmed inte kommer gå kvar i grabbarnas skola så det blev inte så, inte mer än några veckor fram till att dem flyttar. Men så hände det, ödet eller vad man vill kalla det. Idag när jag hämtade Jamie så sprang jag in i hans vän Liams mamma. Vi gick till parken ihop och satte oss och pratade. Det visade sig att hon fått problem med sin syster som hämtade Liam vanligtvis, hon kunde inte lita på henne längre så hon hade idag fått gå flera timmar tidigare från jobbet för att hämta Liam och nu visste hon inte alls hur hon skulle få ihop det. Eftersom Liam är Jamies bästa kompis och Liams mamma är jättetrevlig så erbjöd jag mig att hjälpa dem. Hon blev jätteglad och tacksam och erbjöd sig genast att betala för det. Så från och med imorgon ska Liam gå med oss hem efter skolan och jag kommer tjäna en liten slant till hushållet, dock vet jag inte hur mycket ännu men det känns på något sätt inte som det viktigaste. Det känns bra att hjälpa någon som inte kan få ihop det och det känns bra för mig att få bidra med några kronor till hushållskassan även fast jag inte räknar med några stora summor! Sen blir det mer engelska här hemma och det skadar nog varken oss eller barnen, kan nog vara bra för oss att mer naturligt prata engelska med varandra också. Så man inte behöver vara otrevliga mot andra genom o prata ett språk dem inte förstår med barnen. Men det är en svår balansgång, man vill ju inte att barnen ska tappa svenskan eller att Mollie bara ska plocka upp engelskan, hon mixar redan språken.... men jaja, vi pratar till 95% svenska hemma så det ska nog gå bra :)

Annars idag har inget spännande hänt, har förutom promenader till och från skolan hängt här hemma. Dani o Marco kom förbi en snabbis för att hämta sitt akvarium med fiskar som vi passat i några veckor i eftermiddags men annars har jag mest plockat här hemma, lagat mat osv. Skulle ha dammsugit men det är nog den tråkigaste uppgiften hemma jag vet så jag skjuter alltid på det. Så imorgon måste jag dammsuga! Och byta lakan i våran säng... Och så tänkte jag gå en vända på stan, kolla efter lite kalasgrejer och kanske någon födelsedagspresent till, men vi får se vad jag orkar med.

Inga kommentarer: