måndag, maj 07, 2012

Shopping

Har inte riktigt tid o sitta vid datorn nu när vi har gäster, dels eftersom vi har hittat på mycket saker men också för att dem snor datorn hela tiden ;) Men just nu är det bara jag och Mollie hemma så då passar jag på! Jamie är i skolan och övriga är ute på Delfinsafari. Egentligen skulle vi alla åkt med delfinbåten efter Jamies skola men sista båten gick nu strax före två så då avstod jag o Mollie och så får jag o Jamie ta en tripp med båten till helgen ist då han vart lovad det.
Igår var vi uppe på the rock, tog bilder med riktiga kameran så dem åker nog upp på bloggen, men först imorgon då Maja o Johannes har åkt hem. Det var en dagstur med det mesta berget har o erbjuda och helt perfekt väder, inte för varmt eller för kallt utan perfekt promenadväder i linne o shorts! Önskar det alltid kunde hålla dem temperaturerna.
Idag på förmiddagen har jag och Maja varit på stan och shoppat. Det var hon som behövde klänning o bikini men det var inte bara hon som shoppade ;) Jag hittade 2 perfekta baddräkter men köpte faktiskt bara den ena. Turkosblå, ljusare upp till och satt superbra! Den andra får jag fundera lite till på, kommer jag verkligen behöva 3 baddräkter?! Nå, köpte öven haklappar i hårdplast till Mollie som jag innan inte sett här i Gib så jag var glad! Och så hittade jag perfekta lekmattor till Mollie som hon kan få ligga naken på o greja utan att det gör något om hon kissar eller så, får det är bara o torka upp eller spola av! Kommer vi ha bra användning av nu när det börjar bli så varmt!  Vi hann inte riktigt göra klart stan nu innan dem skulle åka delfinbåten så vi tänkte gå en vända till sen, fast då får jag hålla i pengarna :P
Ikväll kommer Johan över eftersom hans morbror eller farbror (minns inte vilket) är gift med Johannes mamma, så dem är typ plastkusiner och har inte setts innan. Haha världen är ju bra liten ibland! Så blir middag o så, trevligt trevligt!


Färgen på bilden gör den inte rättvisa
Bus på lekmattorna!

Inga kommentarer: