söndag, maj 20, 2012

Söndag

Mina 3 pojkar o svärföräldrar är uppe på berget o spanar in tunnlarna medan jag och lillfia är hemma. Jag sparar på mitt knä och lillfia hon är inte riktigt hundra, hon är hes och hostar och sover dåligt. Hon var extremt gnällig här ett tag men nu vilar hon så jag får lite egentid.
Nu är ju Grabbarnas rum ommöblerat och nya sängen på plats, känns himla skönt, dem har redan börjat leka där. Nästa vecka kommer bilmattan jag beställde från Ikea också men som var slut i lagret och så ska jag ordna planscher osv så det blir ett riktigt fint barnrum :) Det är svårt o göra det riktigt fint med tråkiga möbler och vita väggar,  man får inte heller sätta några krokar eller nåt på väggarna... Men vi (läs jag) gör vad vi kan för o få det mysigt :) Jag vill ju att barnen ska vilja vara där inne och leka.

Igår var det babysim, lunch och sedan gick vi på Gibraltars museum. Svärisarna o småkillarna gick till poolen efter det o vi gick hem. Jag städade killarnas rum, sorterade leksaker osv och Pelle o Mollie mös i soffan :) Sen vart det thai-hämtmat och sängen. Har börjat läsa nu igen denna veckan, har jag inte gjort sen Mollie kom och nu har jag plöjt en bok. Det är härligt o vara tillbaka i läsandet, jag insåg först nu hur mkt jag saknat det. Har en bok till o läsa o sen får det bli en sväng till pardiset, dvs Terry´s i irish town :) Dem har begagnade böcker, tänkte lämna in några böcker jag har för på det sättet behöver jag inte betala nåt för en ny bok, smidigt. Och dem har huuur mycket som helst o välja på!

Nä blev sugen på o greja lite mer i killarnas rum så ska göra de innan Mollsan vaknar.

1 kommentar:

Xx sa...

hey, you've been to the Museum? :) We were heading home from there yesterday, when we meet at the Main Street. :) I don't understand a word, sorry, but I saw Gib Museum, and I thought, maybe that's where you've been...:)