måndag, maj 09, 2011

Up to date

Kanske dags för ett nytt inlägg här :) Har inte orkat med blogg, hey jag orkar inte med nåt alls för tillfället förutom ungarna :)

I lördags var det städdag i området så vi var ute o hjälpte till, krattade lite o träffade några grannar. Sen fick man korv, macka o bulle av föreningen som vi avnjöt ute på gräsmattan med resten av grannskapet. På eftermiddagen gick vi till kristinedals dagis och lekte. Tyvärr var det 2 andra mammor där som inte höll ordning på sina ungar... blir så jäkla trött på sånt! En unge vägrade gå ur rutschkanan o den andra ungen puttade Jamie för att han skulle åka ner... mammorna bara satt där o skvallrade så jag fick säga till ungen att inte puttas o att den andra ungen skulle flytta sig, självklart fick jag ingen direkt respons av ungarna... Blir så trött på mammor som inte kan ha koll på sina ungar!
Igår söndag var vi till dagiset igen med fika o allt. Men man kan itne vinna med barn alltså, när jag ansträngde mig så var det bara fikat dem var ute efter o sen ville dem hem... annars vill dem ta mig fan alltid ut... Men vi var där nån timma iaf. Sen så ringde mamma o bjöd hem oss på middag så vi åkte dit på kvällen, det var helmysigt! Vi grillade på deras uteplats i solen, nästan för varmt trots att klockan var efter 18!
Idag har vi handlat lite, lunchade på McDonalds och sedan åkte vi hem o lastade ur innan vi åkte ut till Henån och min mormor. Där har vi varit hela dagen, fikat, vilat, lekt, lagat mat, ätit mat, myst framför tvn :) Det är så underbart för jag o min mormor har alltid haft en speciellt relation och det verkar som mina grabbar har fått samma relation till henne! Dem ville inte åka hem fastän vi varit där hela långa dagen! Hon är 92år men dem har ändå en sån fin relation! Å som jag älskar dem alla!!

Imorgon ska vi få fint besök av Becka :)
Onsdag ska vi träffa Pennan o sen ska här komma en kille o sätta upp vår parabol så jag slipper se på barnprogram dagarna i ända!
Torsdag hoppas jag på ett besök hos Emma i Brastad, vi gör ett nytt försök :) Vi kanske också kan hälsa på AL då ungarna saknar henne väldigt mkt!
Fredag kommer kanske Carro förbi, men man vet aldrig med henne...
Helgen är inte planerad än men nåt händer det nog :)

Inga kommentarer: