måndag, maj 23, 2011

Lägenheter, trasiga skor och askmoln

Tänkte att det kasnke var dags för ett blogginlägg igen. Men kan villigt erkänna att datorn lockar inte jättemycket när man kan gå till poolen, stranden, ett cafe eller what ever ;) Men ikväll går inget direkt på tv så tar mig tid för att skriva lite.

Lördagen tillbringade vi med o titta på lägenheten som jag beskrev i mitt tidgare inlägg och sedan på stranden. Badade i nån timma med Jamie som iofs tillbringade större delen av tiden med o hoppa över vågorna. Ingen aning om vad vattentempen ligger på men kan man va i en timma innan Jamie hackar tänderna så är det ju hyfsat varmt :) På kvällen gick vi på en mexikansk restaurang och åt god mat.

Söndagen vaknade vi sent, handlade mat efter vår sena frukost och sen vid tre-tiden gick vi bort till poolen vid huset där ett par av grabbarna ur svenska teamet bor. Badade och umgicks, var hela tiden nån ur gänget som badade och roade killarna som kastade bollen i vattnet från land. Jag blev sittandes i solen o pratade med Trine en dansk/svensk tjej som är flickvän till en av grabbarna ur svenska teamet. Vi kom bra överrens med en gång och samtalet flöt på :) På kvällen gick vi elva pers på en restaurang och åt lite gott kött och umgicks. Alla i gänget tar till sig barnen och engagerar sig på sitt sätt och det känns skoj!

Idag har vi kollat på en lägenhet men den låg helt fel till, långt från stan o Pelles jobb och som Pelle uttryckte det så är det svårt o hitta en balkong med sämre utsikt i Gibraltar. Så den blir det inte. VI ska faktiskt skriva kontrakt på den lägenheten som vi kollade på i Lördags, den känns perfekt. Pluset med den är också att man får ha djur och vi har fått reda på att bara man rabiesvaccinerar så är det ingen karantän till gibraltar! Så troligen kommer Nallemannen få flytta med oss :) Bara katten som behöver lejas ut för henne ids vi nog inte flytta med... o hon skulle få bli innekatt här och jag tror inte det skulle passa henne längre. Efter visningen så träffade jag o grabbarna Trine, Pelle var ju tvungen o jobba. Vi skulle ha åkt ut till europoint för o leka på en lekplats men jag lyckades dra i sönder en sko så det blev att vi gick längs med mainstreet i jakt på nya skor till mig. Jag hittade inga skor dock hittade jag en toppen paraplysulky för ca 400kr som jag köpte, har inte haft med mig nån vagn hit nämligen för vi skulle ändå köpa en paraplysulky. Sen har vi både lunchat och fikat med glass på ett urmysigt café vid havet! Lunchen var god men service var fruktansvärd. Alla spanjorer här ser alltid griniga ut och är inte samarbetsvilliga alls medan britterna väger över åt andra hållet och är överdrivet artiga och hjälpsamma :P Föredrar dock britterna! Nåja jag hade iaf en väldigt trevlig dag med Trine och det känns som att vi känt varandra lägre än dem 2 dar det handlar om! Imorgon får vi se vad som händer, Trine skulle höra av sig så vi kanske gör ett nytt försök med lekplatsen :)

Sen får vi se om vi kan åka hem fredag, Island ställer till det för oss med sina jäkla vulkaner. Vi har inte vågat boka biljett ännu då fligthen som passar oss är ryanair och där lär man ju inte få tillbaka pengarna om askan tvingar dem o ställa in... Så vi får se... hade det inte varit för dopet så hade jag inte gråtit över o behöva stanna här, men jag vill gärna gå på min brorsdotters dop. Men vi får se hur det blir med det, kommer inte direkt ta tåget eller en taxi hem för den sakens skull ;)

Nä nu ska ni få vila ögonen för jag har inget mer intressant o skriva om ;)