torsdag, april 07, 2011

I sthlm

Det blev sthlm igår, jag vart nerröstad... men vi hann få det riktigt prydligt där hemma innan vi åkte :) barnen har fått gardiner o samtliga av deras lådor är nu uppackade. Pelle monterade alla skrivbord o började packa upp kontoret, där är inte ordning men om man jämför med hur det såg ut innan så är det fint :P Sen så fick vi även upp endel skit på vinden, skönt o få bort det då dem sått i vardagsrummet o sett fula ut :P Sen dammade o dammsög jag hela huset, fick bort det lager med bygg/målar damm som legat över golvet. Hade tänkt skura också men kollade på moppen efter att ha städat huset i lyse o konstaterade att den har gjort sitt... så får köpa mig en ny när vi kommer hem igen och skura då. Blev dock inga gardiner uppe, stryka är nog bland det tråkigaste jag vet, och tidskrävande, så jag skjuter på det hela tiden. Sovrummen har alla fått tillfälliga gardiner, strykningsfria fina billiga från ikea :) I love them! Så gardinerna uppe får bli ett projekt för nästa vecka. Kommer få besök nästa helg lite snabbt från barndomsvänner eller hur man ska säga, är mammas vänner men jag har vuxit upp med dem i närheten. Så då vore det roligt om gardinerna var uppe även fast alla flyttlådor troligen inte kommer vara borta.
Men denna helgen är det som gäller nu, vet faktiskt inte alls vad som händer. Pelle verkar ha massa affärsmöten som han ska på så jag antar att jag blir barnvakt till rätt stor del. Förresten är vi itne bara här under helgen utan troligen till tisdag eller onsdag. Vad jag vet är att vi ska träffa Hong här om en stund, köpa skort till mig, Pelle o Alex o äta en bit. Det ska bli trevligt! Nån dag under helgen har vi sagt att vi vill ha familjemiddag, en alltid lika trevlig tillställning när vi är här i sthlm :) Sen så hade Pelle fått gratis biobiljetter så vi ska troligen ägna nån kväll åt o se en film! Men veckan vi blir här är lite luddigt planerad, kommer nog klarna såsmåningom ;) Brukar vara full rulle här i sthlm!
Vi hade tänkt att åka o kolla efter Madde i Farsta (där hon jobbar) men Alex slocknade så vi får se vad som händer. Vi kan fortfarande hinna med det innan vi ska möta Hong. Jamie är väldigt nyfiken på Madde o Olas lilla hund. "jag vill se om den bits" :) Sötapa!
Apropå sötapan o hans söta kommentarer så pratade vi om o cykla förut och och Jamie säger "när vi blir stora och jättegamla kan vi cykla på dem" O jag undrar om farmor o farfar är jättegamla. "Farfar är rätt så jättegammal men inte farmor, hon är nog bara 70" haha, kan ju nämna att farmor just fyllt 51 :D Man kan ju fråga sig hur gammal han tror att farfar är då!
Ungar är för härliga o Jamie är inne i en lillgammal period, kläcker ur sig massa vuxna ord och kommentarer. Han ska alltid lägga sig i vuxensamtal och jag kan bara inte förstå att han inte passar på o vara barn medan han kan, han är ju bara 4! Liten vill vara stor och stor längtar efter tiden som liten... ironiskt.
Nä kanske dax o hitta på nåt, är lite rastlös nu :P

Inga kommentarer: