måndag, april 11, 2011

Helgen

Måndag hela dagen.
Då Pelle hade möten under dagen idag så tog jag beslutet att ta med mig grabbarna till Ikea. Jodå jag gav mig ut i Stockholms-trafiken ensam med 2 barn och jag hittade rätt! Pelle vart nöjd med det för det betyder att han inte behöver åka till Ikea i slutet på veckan hemma i gbg :) Och jag vart nöjd för jag slapp sitta här ensam med två uttråkade barn i någon annans hem. Dessutom fick jag köpt endel nyttiga saker hem, bara smågrejer så inget som kommer göra livet svårare när vi ska köra hem. Toaborstar, handtag till köksskåpen, spegel till badrummet uppe, krokar till badrummet uppe och lite annat roligt. Men Ikea i kungens kurva är verkligen förvirrande, är ganska säker på att vi missade en våning men det gör inte så mkt då vi hittade det vi var ute efter ;) Barnen tyckte nog det bitvis var roligt iaf, när vi lekte o fikade :P

Helgen har varit väldigt trevlig men en blandning av familjeträffar och bus med kompisar :)
Lördagen åkte vi till Farsta med Pelles morfar för o uträtta några ärenden och gå på basar i kyrkan som Pelles farmor vart med o anordnat. Det är så roligt att se Pelle o morfar Bengt ihop för dem pratar så lika ibland. Jag skrattar massor för att hälften av sakerna som kommer ur Bengts mun skulle lika gärna ha kunnat kommit ur Pelles :) Så nu vet jag vem Pelle fått sina kommentarer ifrån ;) Underbart!
I kyrkan hittade jag som vanligt en massa böcker, det är begagnade, 3 för 20 och jag hittade 3 av Nora Roberts o en av Jude Deveraux så jag fick ju snällt plocka på mig 2 till bara för att :D Så 40kr fattigare o 6 böcker rikare gick jag därifrån. Vi stötte även på Pelles mormors syster o hennes man i kyrkan så dem följde med på vår inplanerade lunch. Det är var trevligt, jag trivs i deras sällskap! Kan ju tillägga att vi dessutom var barnlediga så var rena semestern :)
Söndagen vart vi också barnlediga då barnen absolut ska vara med farmor o farfar varenda möjliga sekund. Vi åt brunch med Anders o David på söder, hur trevligt som helst! Dem 2 grabbarna älskar jag att umgås med :) Vi hamnade även i en solig park där vi åt en glass och njöt av våren.
Sen åkte Pelle o jag till mataffären eftersom vi bjudit in familjen på middag på kvällen. Som alltid när dem 3 bröderna Lindholm (varav en numera heter Wolf) samlas så blir det många skratt. Denna kvällen var inget undantag och vi hade väldigt trevligt. Framåt slutet av kvällen satt vi alla o skrattade så vi grät :)

Ikväll ska Pelle iväg för o träffa en kompis och jag ska försöka hålla mig på min kant då alla verkar trötta o irriterade idag...
Imorgon på dagen tror jag det blir dejt med Pelles morfar igen, tyckte Pelle pratade om det. På Kvällen ska vi träffa Thomas o Fredrika och det ser jag fram emot. Har inte träffat Fredrika på jättelänge och nu är hon höggravid så ska bli så kul :)

1 kommentar:

Fredrika sa...

Dito! Det ska bli jätteroligt att ses! :-) Kram