tisdag, augusti 18, 2009

lite besvikelse med bra slut

Blev inga gäster idag, vilket kändes jävligt trist förut idag eftersom jag ansträngt mig igår med lasangen och imorse med kakbak. Men i slutändan var det kanske lika bra. Jag avreagerade mig med o klippa gräset, med Alex på ryggen. Det är tungt! Speciellt när gräset börjar bli långt, vilket det oftast är hemma hos oss ;) Jamie var superduktig o roade sig själv under den 1½ timme som det tog mig att klippa hela vår trädgård. Har sagt det förut men det tål o sägas igen, vår trädgård är verkligen gigantisk :D
Är lite trött att bli sviken av vänner, det som är jobbigast är att det alltid händer dem få gångerna som jag utgår ifrån att vi verkligen kommer träffa vänner. Är ju inte alltid samma vänner som sviker såklart, men oftast sker det om någon ska komma hem till oss. Kanske vi är ogästvänliga? vårt hem luktar illa? eller något annat som jag inte kan komma på just nu... vem vet?! suck
Men i slutändan var det nog bra att vi inte hade besök idag. Ikväll har jag o Pelle yrt runt som yra höns och sen blev gräsmattan klipt som sagt. Pelle o jag fick köpt present till dem italienska släktingarna och ist för o äta lasangen så gick vi på restaurang o mös av vår kanske sista sommarmåltid inne i Lysekil. Ja för hösten kommer tåga in på fredag, då har skolan börjat och jag har hunnit fylla år. Blev en god köttbit, blev så mätt att jag rullade ut därifrån :P Lasangen o kakan åkte i frysen så kan ta fram den nästa gång vi kanske får gäster ;)

Nu är i alla fall det mesta inför resan packat. Förhoppningsvis har vi inte glömt något viktigt... har ju en dag på oss i sthlm för o införskaffa om vi kommer på att något saknas.
Imorgon blir det grillat när vi kommer till sthlm, förhoppningsvis kommer vi iväg i tid. Jag hoppas på kl 10 o Pelle tror på 12... Jag tror nog inte vi är iväg 10 om inte barnen vaknar kl 6... men jag hade velat vara iväg då. Men bilen är packat iaf så det vi behöver göra imorgon är vakna, äta frukost, klä på oss, ta med det sista skrapet som inte gått o packa ut ännu såsom nessisär o mat. Sen behövde Pelle in till stan o hämta saker på kontoret o vi behöver köpa maskindiskmedel så vi kan starta maskinen innan vi åker den. Grannen stänger sedan av maskinen så ingen behöver oroa sig :D

På torsdag blir det lunch ut på rödgrund med Pelles familj. Mysigt sätt o fira födelsedag :)

2 kommentarer:

Fredrika sa...

Hej vännen! Tråkigt med dina gäster. Men va skönt för er att komma iväg på resan nu! =) Roooligt! Sen vill jag bara poängtera att sommaren inte alls är slut förän på måndag...tidigast... för jag vill också hinna fylla år innan sommaren är slut. ;) Kram

Pernilla sa...

Ha en underbar resa och en bra födelsedag ;) Många kramar!