tisdag, augusti 18, 2009

kakabak

Ah känner mig duktig nu. Åtog mig när vi bjöd hit Camilla o Rickard att vi skulle bjuda på mat. Visste inte då att denna dagen skulle vara lite fullspäckad. Så bestämde mig för o bjuda på nåt jag kunde förbereda innan. Men behövde handla innan. Så igår kom vi hem typ halv nio med det jag behövde... så gjorde en lasange igår kväll mellan 21.30-22.30 :P Då var jag rätt slut men nu behöver den bara in i ugnen idag :) Och bakar just nu en kaka som vi kan ha till efterrätt. En såndär kaka som kommer från en påse, lägg till vatten o in i ugnen :) Inte så avancerat idag, men orkade inte! Ville ändå bjussa på nått gott efter maten. Så blev the simple way out!

Det gick bra hos dagmamman igår, hon verkar glad och trevlig men ändå lite lagom sträng. VI fick kika runt o veta lite praktisk information. Inskolningen börjar 1a eller 2a september :)

Snackade med Jeanette igår på msn o den ängeln lovade att vi fick låna med oss deras lilla smidiga sulky till Italien o så får dem ha våran vändbara vagn. Jättebra för oss för den vändbara tar sån plats o jag vet inte hur vi skulle fått in den i bilen på vägen upp till sthlm. Så toppenbra! Ska åka o byta vagn nu på morgonen, måste också betala bröllopstårtan och skicka tillbaka ett paket.
Sen bär det av till min mormor :) Var länge sen jag var där så ska bli roligt! Hoppas bara inte Alex är lika orolig som vanligt. Men kommer bara stanna några timmar eftersom vi får gäster sen, så det borde gå bra.

Nu är klockan nio o Pelle ska väckas. Ha det fint!


Vissa kan ställa till en röra bara man vänder ryggen till ;)


Alex :)


Busar

Inga kommentarer: