lördag, augusti 15, 2009

I feel great!



Idag känns allt bra, ja dagen började inte så bra "but it turned out okay in the end"!
Halv sju bestämde Jamie sig för att det var tid att gå in till mamma o pappa , dessutom är det ju alltid roligt om man lyckas väcka lillebror... Så det var bara för mamma att så snällt gå upp. Jamie försökte somna om men lyckades inte så hade två väldigt trötta barn och jag själv var sjukt trött. Man är inte van vid o gå upp dem tiderna längre. 8 har varit mer standard nu under sommaren. Men det är väl bara o vänja sig igen för nu har kvällsrutinerna äntligen kommit tillbaka. Lagom tills vi åker till Italien o förstör dem igen.. hmm.. :P
Imorse vägrade jag barnprogram vilket resulterade att Jamie såg på film i lekrummet, en bra lösning! Alex var gnällig till tusen o efter en halvtimme o välling var det bara o lägga honom igen. Nackdelen med att inte se på barnprogram är att man alltid fastnar o inte slumrar till när man har möjligheten ;)
Vid tio väckte vi Pelle, då var även Alex vaken o vägrade äta, Jamie lyssnade inte o sprang storgråtande upp till pappa när mamma sa till honom att inte klättra på matbordet...
Vid elva gick vi alla o la oss, eller nej, inte Pelle. Vi sov i drygt 1½ timme vilket var välbehövligt för oss alla!
Pelle försvann till kontoret efter det och jag påbörjade vår middag. Så himla kul o laga mat i flera timmar! Det är något jag verkligen saknat. Alex sov igen, han håller på o få tänder så han har mått dåligt hela dan, vilket har inneburit gnäll eller att han sovit. Jamie nöjde sig med o se på film så jag fick in aprikosspäckad skinkstek i ugnen, putsat o satt potatisen på spisen. GÅtt ut i trädgården o hämtat rabarber till pajen innan Jamie ville hjälpa till :) Så vi ordnade pajen tillsammans. Så himla underbart o vara kreativ i köket!
I slutändan blev det iaf skinkstek, sås o stekt potatis med sallad till huvudrätt och rabarberpaj till efterrätt. Jättegott blev det också :)
Efter maten så satte vi upp tavlor i barnens rum, vårt rum o en i trappen. Blev så himla mkt hemtrevligare! Vi tog oss även i kragen o städade hela huset. Gick snabbt o effektivt då vi hjälptes åt! damma, dammsuga, plocka o vattna :)
Jag grejade även i tvättkällaren, rotade fram badkaret o tvättade av det. Så sen blev det bad för alla 3 grabbarna! Kul o kunna använda badkaret ju.
Sen var det tack o gonatt till barnen o nu sover dem så gott :)
Hela dagen känns toppen ändå, jag är tillfreds i själen. Alla 3 våningarna är rena, min mat blev perfekt idag och trots en gnällig start så njöt barnen av o spendera tid med sin pappa. Ja bara sitta i soffan o gosa med pappa behöver dem ibland.
Kanske inte så intressant för er o läsa om denna dag men jag känner mig så till freds att jag ville skriva ner denna dag.

Nu blir det snuten i hollywood 3.
ses!

Inga kommentarer: