måndag, oktober 12, 2015

Doktorn


Idag har jag och Mollan varit till doktorn för att få ordning på min kropp. Nu är två remisser ivägsickade, för att fixa hjärta och knä, en utredning är igång och ett övningsprogram påbörjat. Läkaren tror att anledningen till att jag har ont i fötterna efter stillasittande beror på en inflammation som heter Plantar Fasciitis. Och att mina händer/armar värker och domnar bort tror han är något som heter Carpal tunnel syndrome, vilket har att göra med never i handleden kommer i kläm, men pga att mamma har reumatism så skall även blodtest för det kollas, händerna skall röntgas och så ska jag göra något elektrod test. Visar det sig vara Carpal tunnel syndrome så för man en injektion i handleden med steroider tror jag han sa och förhoppningsvis hjälper det annars kan det bli operation.
Så imorgon ska jag och ta blodprover, något som redan nu skapar magont, men det är bara att göra det! Jag ska även boka tid för röntgen och sedan åter till min läkare om några veckor så får vi se vad det blir av det här...

Nu ska vi strax hämta hem killarna och så får vi med oss Nadine och barnen på nån timmes playdate också.

Imorgon börjar jag dessutom mitt lilla extraknäck med att passa söta Artemis, ska bli spännande då hon bara förstår grekiska i stort sett och jag är inte så bra på det haha... Wish me luck!






Inga kommentarer: