tisdag, oktober 20, 2015

Dagis åt Mollie

Idag fick jag mailet jag har väntat på i säkert en månad nu, vi har hittat en förskola till Mollie där dem har lediga platser där 15h/vecka är gratis! Den ligger ca 15min bort med bil vilket är största nackdelen enligt mig, men det är bara fram till nästa höst så det får gå. Vi ska ringa dem imorgon och förhoppningsvis får vi komma på besök redan på torsdag då Pelle ändå är ledig och så får vi se vad som händer sen. Så snart kan jag börja söka jobb, och jag har hittat ett som lunch assistent på ett annat dagis vilket skulle var 4h jobb per dag som jag vill söka. Sen ska jag kontakta dem näraliggande hotellen och se om dem behöver städerskor eller frukostvärdinna, tror det är jobb som skulle passa mig. Jag är faktiskt sjukt motiverad att börja jobba, bara vi kan få ordning på dagis och inte behöver för många timmar då det är snordyrt med dagis här. Thomi hade kollat upp vad heltid kostar och dem vill ha 1200 pund i månaden, det är typ 14.000kr... Not possible! Så ja jag ska försöka få ett jobb med tidiga timmar eller få timmar.
Hur som helst så är jag väldigt nöjd med att äntligen ha hittat ett dagis, Mollie behöver den stimulationen och jag behöver börja jobba och göra nåt mer än att bara vara mamma! Så Wooohooo!




Inga kommentarer: