fredag, oktober 30, 2015

Att följa sin instinkt

Ah sköna dagar vi har, idag blev det igen en tur till centrum med Thomi och Artemis efter en slö morgon och förmiddag. Jag fick bytt dem jeans jag råkade plocka med mig i fel modell och så hittade jag ett par riktigt fina skor som bonus! Barnen hade med sig sina veckopengar och gjorde slut på dem och så fick Alex plocka lite tallrikar osv inför kalaset nästa helg.
På vägen hem passerade vi en veterinär så jag sprang in och kollade med dem om de tyckte jag borde komma in med Lucy då hon haft lite problem med sin rumpa, och det tyckte hon att jag borde så jag fick en tid 40 minuter senare. Gick hem och lastade av alla prylar och tog sedan med mig vovve och Mollie till veterinären, grabbarna har börjat vara ensamma hemma nu 1-2 h utan problem så dem stannade hemma. Och såhär i efterhand är jag glad att jag följde min instinkt och gick in och frågade, för det visade sig att Lucy hade en infektion i en av analsäckarna så den behövde tömmas och nu ska hon påbörja en antibiotika kur i fem dagar, stackar lilla vovven! Ibland är det inte lätt att läsa av om det är nåt riktigt fel på djur eller om hon bara är lite uttråkad och slickar sig i rumpan på grund av det... Men hon pep till som satan när veterinären undersökte så måste ha gjort ordentligt ont, vovve liten!
Om en liten stund kommer Thomi med Artemis, vi ska barnvakta lite ikväll då Thomi jobbar och Kostas är sjuk, så det är bäst jag går och förbereder maten nu för lär inte få mycket gjort sen om jag ska jaga henne :)

Älskade vovven, testar Alex halloween mask :)

Höst, löven täcker marken som snö just nu

Mina nya fina skor!

Inga kommentarer: