fredag, juli 27, 2012

En dag på havet

Idag har jag lämnat av två förväntansfulla killar hos M & L och sedan åkte jag till Hamburgsund till pappa och Ville på båten. Vi har varit på åktur i skärgården med båten och precis som igår så blev det en nostalgitripp för mig. Har inte varit där på evigheter så det var jättekul att se öarna, framförallt Hästvom där vi bott många somrar under min uppväxt. Det var födelsedagskalas på ön så bryggorna var fulla så vi gick inte i land men vi åkte ett varv runt å jag fick se allt igen, många minnen som kom tillbaka där kan jag tala om! Efter båtturen åt vi lite mackor och gick en promenad i bergen. Sen så slappade vi på bryggan i den ljuvliga solen ett tag innan vi åkte in och träffade min faster och farbror som också har båten där för att äta middag på en restaurang. Himla trevligt att sitta på en uteservering på en brygga i solen och äta gott medan faster tar hand om Mollie :)



Båten tuffar ut ur Hamburgsund
Mollsan

Mollie och Morfar!
Ljuvligt!
Underbara Hästvom där jag tillbringat många somrar boende i den röda sjöboa till vänster
Vy ut från Hamburgö
Vy ut från Hamburgö
Mollie, hon dricker inte Mer, den hade jag druckit upp!

Vid bryggan

Ville

Moi med mammas solbrillor
Morfar och Mollie
Pappa/morfar på båten
Middag på Nolholten Krog,  Åke och pappa
Min Faster Lisbeth och Mollie

Inga kommentarer: