tisdag, januari 20, 2009

stillhet här hemma!

Haha vet inte varför jag aldrig kommit på den strålande idén att helt enkelt bara natta Alex så jag får ensamtid innan :D Ikväll var han jättetrött men ville inte somna hos mig så la honom i hans säng o sa godnatt o gick därifrån. Han gnällde lite men somnade snabbare än Jamie gör :) Så jag sitter här uppe vid datorn medan pelle tränar o båda barnen sover! Väldigt ovanligt!
Bara jag inte lägger Alex innan åtta på kvällen så borde hans nattsömn inte bli rubbad :) förundrad över att det ändå gick så lätt. jamie däremot har kommit ut från sitt rum säkert 4 gånger ikväll, fast bara faktumet att man inte behöver sitta i hans rum då man nattar honom är ju ett enormt framsteg så ska inte klaga. Bara o ta tillbaka honom till hans rum o gå igen så är ju inte så farligt :)

Känner mig lite splittrad men samtidigt irriterad inför Nalles kastrering. Men tänker lite som så att även om det kasnke inte löser alla problem vi har så ska han ändå sövas o inga valpar ska ändå tas på honom så själva kastreringen är inget som vi kommer ångra oavsett. Visst isf blir själva ingreppet lite onödigt men om det kan hjälpa oss på traven med kisseri o juckande så är det värt det. Tror inte Nalle kommer lida av det. Hatar att jag känner att jag måste försvara att vi lyssnade på veterinären o dem som talade för kastreringen gentemot skeptikerna! Blää för min låga självsäkerhet!

Idag hade jag gått ner igen, får se om jag gått upp lika mkt till imorn eller ifall vikten börjat rasa igen. Håller tummarna för det sista såklart! Men fick det belgiska sockret från Sandra på posten idag och påsen var trasig så fick hälla upp det i en burk och jag tycker det är så himla gott så kunde ju inte låta bli o smaska i mig lite :P

Nu i veckan blir det till o baka inför kalaset på söndag, mintkladdkaka o små ploppkakor står på listan :)

Inga kommentarer: