söndag, januari 04, 2009

Satans jävla skit!

Vad kan jag säga mer än att jag är så jävla ledsen just nu!
Jag är inte perfekt, faktum är att min sambo anser att jag faktiskt inte kan göra något rätt. Japp det är vad jag får höra varje gång vi blir ovänner, undra på att mitt självförtroende är i botten. Jag lever hans dröm, tog över hans företag o fortsatte jobba med det för hans skull. Det funkar men när ska jag få leva min dröm? Blir väl aldrig för jag är ju så värdelös att jag knappt ens duger som hemmafru. Fet är jag också, nej det har han inte sagt för den punkten vågar han inte uttala sig, men jag vet att det är så. Nej jag kan inte skylla på mina båda barn, jag var fläskig redan innan eftersom jag åt för gott o rörde mig inte ett skit.
Idag gav Pelle mig dåligt samvete för att jag tränade och för att jag inte tränade snabbt nog... Jag stod o boxade framför wiin o vart lite upprör o råkade såklart slå till tv:n. Nu är det en repa i tv:n och det kommer jag alltid få höra. Jag är så jävla klantig o förstör saker... han tror jag gör sådant med flit, tycker ner mig 20cm under marknivå o fortsätter o sparka. jag mår så inåthelvete dåligt att jag itne vet hur jag ska kunna klättra upp ur hålet...
Nä, jag är inte perfekt, men det är faktiskt inte han heller, inte för att mr perfect någonsin skulle kunna erkänna ett misstag och säga "det var mitt fel, jag gjorde fel".
Jag hatar att bråka, jag hatar att må så här dåligt! Hur ska jag kunna få det här med tv:n ogjord så att han slutar o trycka ner mig för det? TV:n blir ju tyvärr inte bättre för att han får mig att må dåligt över det. Jag tröstar mig aningens med att TV:n fortfarande är fullt funktions duglig och att vi har en drulleförsäkring på den om det skulle störa för mkt, vilket jag i nuläget inte anser att det gör. Men pelle har högre krav så detta kommer han alltid sura över.
Okej skrivit av mig lite o mår litte bättre, har näsan i markhöjd nu kanske.
Ska gå o lägga mig i fosterställning en stund o tycka synd om mig själv.

2 kommentarer:

Leijona sa...

stackare, det låter inte alls kul att han gör sådär. har du försök berätta hur du känner efter att ni bråkat? ställ ett bord eller en stol eller något framför tvn, för jag vet att det känns väldigt lockande att gå närmare tvn när det inte går så bra :) hoppas du mår bättre snart! kram kram!

Maribel sa...

Hej Nathalie!
Det gör ont i mig att höra att du mår så dåligt. Om det är till nån tröst så ska du veta att både Max och jag va riktigt imponerade över hur fint ni har fått det i lägenheten och över hur duktig du är med barnen. För dig kanske det känns som en självklarhet och sånt som bara ska göras men vi tycker båda att det känns väldigt mysigt att hemtrevligt när man kommer hem till er, och vi vet att du står för det mesta när det gäller sånt. Men jag vet hur det känns att vilja leva ut en dröm och inte kunna göra det för tillfället eller göra något för nån annans skull och inte få nåt för det(flyttade t ex ihop med Max innan jag åkte till usa och han vart ju knappt hemma och han som ville att jag skulle flytta in så att HAN fick lite sällskap och så slutade med att JAG va den som satt ensam) Då mådde jag så jävla dåligt...Du kommer att få leva ut din dröm, jag bara VET det! Även om det känns långt bort nu så kommer det att hända.

Kram på dig och va rädd om dig min vän. Puss Marri