tisdag, januari 27, 2009

Lång dag...

Idag har blivit en lång dag fastän den borde ha blivit kortare då jag och Alex sov ända till halv elva! men dem där långa morgonarna har alltid en hake, såklart var vi vakna en dryg timma inatt... Vet inte vad jag åt för konstigt igår eller i förrgår för hela kvällen igår skrek lilleman o även då ett tag inatt, han skrek inte hela den timman utan låg även o skrattade en stund när han lugnade ner sig, men jag fick ju inte släcka lampan...
Sen i förmiddags hade jag ingen direkt lust att träna men bestämde mig för o ta en långpromenad innan jag hämtade Jamie. Så jag gick i rask takt förbi pinnevik, upp förbi Dona sen ner i norra hamnen o så genom gamla stan upp till badhusberget. Blev en jobbig sväng iom att jag var så stressad o skulle vara på dagis i tid, men jag hann eller ja, var på dagis 12.03 så dem lär inte ha märkt nåt :)
Sen blev det att lägga Jamie som inte riktigt ville sova men jag fick plockat upp på övervåningen iaf !
Sen fick jag mig en lite stund ifred vid datorn men innan jag visste ordet av så vaknade ungarn :) Blev tubbies osv ett tag. Jamie har varit riktigt jäklig idga o satt sig på tvären med ALLT. O sen så hade Pelle börjat spela nån turnering i poker på kontoret men trodde ändå han skulle komma hem i tid. Så vid halv fem puttrade grytan på spisen... Halv sex orkade inte Jamie vänta mer så han fick äta själv... Jag ville vänta på Pelle. I slutändan var det värt väntan då han vann rätt så mkt pengar i turneringen men var rätt drygt o behöva ha barnen själv i 2½ timma extra mot vad jag borde ha haft. Så blev en lång dag med en Jamie som kastade duplo på tvn, spottade morötter på mattan, massekerade clementiner osv osv... Men nu pratar vi om att resa en sväng för pengarna... men är rätt dyrt med tom sista minuten just nu så vi får se. Men hade varit underbart att komma iväg från regn o skit ett tag o bara slappna av o umgås! Vi får se, vet itne ens om man bör åka iväg med en 3 månaders bebis...
Nej nu ska jag sova!

Inga kommentarer: