fredag, januari 30, 2009

Huset med stort H

Ja det var helt klart en dum idé att kolla på huset, mycket dumt! Vi vill inte flytta men vi vill ha huset, o det ena kommer med det andra... usch! Vi har inte helt tagit nåt beslut men det lutar åt att vi ska lägga ett bud, banken ska ringas idag så...
Huset har enorma potensial, man kan göra mkt med det om man vill lägga massa tid och pengar på det, eller så kan man klara sig precis perfekt som det är. Okej köket är pinsamt fult, om man inte gillar 60-70 tal... Så det behöver definitivt målas om, helst skulle jag vilja byta ut skåp oså för arbetsbänkar o så är lägre än normalt så jag tror ryggen kommer ta stryk om man behåller den så. Men det beror på vad banken säger, kan vi få lån så vi har råd att göra om köket helt så gör vi det. Iaf tapetsera om o byta ut skåp. Jag vet att man inte ska göra några radikala ändringar innan man bott in sig men jag kan inte bo i ett hus med ett bajsbrunt kök oavsett hur länge jag bor in mig :P
För er som vill kolla in huset så finns det på: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/327667

Annars idag så har Pelle hunnit med o lämna Nalle hos veterinären så är väl inte omöjligt att han opereras nu i skrivandets stund. Jag har varit uppe med båda barnen sen halv sju eftersom Jamie tvunget skulle tända taklampan i sovrummet när han ville gå upp så Alex vaknade också...
Jamie har blivit enormt bestämd, det är "his way or no way"... Ganska jobbigt måste jag säga! Idag stod han o skrek i sin stol i säkert 10 minuter eftersom jag vägra lyfta ner honom då han endast ätit en sked ur sin youghurt som han tjatade sig till...
Nu ska jag strax iväg o simma med Emma, ska bli skönt på flera sätt. ROligt att umgås med en tjejkompis, skönt o slippa barnen OCH jag får tränat samtidigt!

Inga kommentarer: