onsdag, maj 09, 2012

Sjukstuga igen

Självklart blev Jamie sjuk, idag har han feber, ont i halsen och huvudvärk så troligtvis blir det doktorn imorgon då även jag o Pelle har ont i halsen. Lite rädda för halsfluss för det är inte vanligt att både Pelle o Jamie har ont i halsen även fast jag får det såfort jag blir förkyl. Även Mollie verkar hängig, för det första vakna hon halv sex idag o ville inte somna om, fick gå upp med henne en stund men sen la jag henne vid sju igen o då sov hon till tio. Själv slumra jag nån timma på soffan innan Pelle gick till jobbet. Nu sover Mollie igen o har gjort det i över en timma, hon som bara brukar ta korta tupplurar under dagarna. Så kanske hon har åkt på skiten också...Nyser gör hon iaf och det gör jag o Alex också plus en jäkla hosta. Man verkar aldrig få vara frisk nån längre period...
Så vi har en hemmadag idag, lite trist för Alex som faktiskt är relativt pigg men sånt är livet med syskon... Han dör inte av det ;)


Är väldigt sugen på o handla lite nytt o göra livet lite bekvämare här nere nu när vi bestämt oss för att stanna ett år till i denna lägenheten. Men för tillfället finns det inte så mycket pengar över till det, fast just solstolar hade dem erbjudande på på Morrisons, endast 20pund styck o då ingick madrass, så tror vi får göra plats för det i månadens budget iaf. Har vi tur får både V och FK tummen ur och betalar ut det dem är skyldiga oss och då skulle livet lätta lite...
Vad som däremot måste in i budgeten denna månad är då grabbarnas säng, men Ikea gibraltar (som åker till Spanien o handlar o har hemleverans) hade sin nästa körning först torsdag nästa vecka tyvärr... Men vår hyresvärd hade sagt igår att han kunde hämta sängen på tisdag också men inte efter det för då åker han till Indien. Så får väl bli 2 nätters obekvämt här hemma då Pelles föräldrar kommer vara här, men vi får överleva, dem är ju vana tältare ;)

Vad jag skulle vilja köpa:
  • Balkongbord och stolar
  • Solstolar till balkongen
  • Fler blommor till balkongen
  • Bäddmadrass till vår säng



Blev så många bilder från Söndagen som jag skulle vilja lägga upp här i bloggen så tar lite tid att gå igenom.Men kommer ett inlägg senare med bilder!

Inga kommentarer: