fredag, oktober 07, 2016

tvära kast

Det har varit tvära kast den här veckan mellan lycka och sorg. Vi inledde ju måndagen sorgligt med begravning, men sen fick vi superbra nyheter i for av hundvakt och ett tillstånd för Pelles företag som vi väntat på!
Men det hela har inte avstannat utan i Onsdags så fick vi tråkiga nyheter från Sverige, en kär vän, nästan släkting, till Pelles familj har gått bort och sorgen var tillbaka i huset...
Men idag så kom det goda nyheter igen och det andra tillståndet till företaget blev godkänt, något som vi väntat på i 2 år nu! Detta innebar också ekonomisk glädje för oss så medans vi firade med en god lunch idag så tog Pelle och jag beslutet att delar av de pengarna ska vi lägga på att köpa en bättre och säkrare bil, men också på en riktig resa för hela familjen, så nu drömmer vi oss bort! Redan imorgon börjar vi kolla runt på bilar och ser om vi hittar något som faller oss alla i smaken. För mig så är säkerheten och pålitligheten det viktigaste, men sen måste det ju finnas utrymme för oss alla, så ett brett baksäte, stort bagage och bekväma säten listar också högt. Märke och motor bryr jag mig egentligen inte om, men det vore roligt om utseendet föll mig i smaken också :) Jag tror att Pelle har lite andra preferenser men vi ska nog kunna enas...
Resan då, jo vi funderar på en härlig kryssning i Karibien eller kanske ett par veckor på Hawaii, vi har iaf besökt en resebyrå idag och tagit lite broschyrer och så får vi se vart vi hamnar :)

Lunch med min älskling

Nu drömmer vi oss bort!

enough said

Inga kommentarer: