fredag, oktober 21, 2016

Alex födelsedag

Tänkte göra en liten sammanfattning av Alex 8 års dag, jag vet att det gått några dagar sen dess och att jag just nu missar att dokumentera massa viktigt men mina barns födelsedagar vill jag gärna ha nerskrivet.

Vi väckte Alex med sång, presenter och fika så som är tradition för oss, dock har jag förstått att man inte gör så i alla länder?! Nåja han blev överlycklig över sina presenter, jag verkar ha prickat helt rätt i år! Han fick en spiderman tröja och en spiderman pyjamas, en byggsats i trä med lim och hammare så han kan bygga saker, han fick andra saker att bygga med (han är kreativ), tennisboll på snöre med racket och så ett playmobilset från sin morfar.
Sen var det ju skoldag så Alex gick till skolan och jag roade mig med att montera playmobil (Alex bad mig), bakade piroger på önskan av födelsedagsbarnet och städade hemma.
Sen var tanken att vi skulle gått till ett bilmuseum men dem stängde kl fyra och barnen slutade klockan tre så vi fick skjuta på det besöket. Istället åkte vi till parken efter skolan och lekte och sedan fikade vi inne i cafeet i leisure centre.
Väl hemma åt vi middag och sedan kom Annika och åt efterrätt med oss. Alex var väldigt nöjd med sin dag och har sen dess roat sig med att testa alla sina nya presenter!

presentöppning!

parklek

parklek och så testar Alex sin nya tröja

lite av varje bla testning av tennisboll på snöre

Inga kommentarer: